Media-Shark

פרסום באינסטגרם

אינסטגרם היא אחת הרשתות החברתיות המובילות בעולם (והמובילה בקרב צעירים), פרסום באינסטגרם יוצר חשיפה, אופציות הפרסום בפלטפורמה הן פרסום בפיד וגם פרסום בסטורי.

פרסום בפלטפורמת אינסטגרם מאפשר לפרסם את המוצרים והשירותים של העסק בצורה חדשנית ואפקטיבית ביותר.

פרסום בפיד

סוגי קהלים

שימוש בפלטפורמת האינסטגרם בישראל מאופיינת לרוב ע"י צעירים בגילאים 18-34 (31% מהם משתמשים באינסטגרם), 15% מבני 35-44, 9% מגילאי 45-54 ועוד. ניתן לראות כי תפוצת הפלטפורמה היא יותר לצעירים ולכן פרסום באינסטגרם מכוון ומעוצב לקהל צעיר וטכנולוגי.

סוגי מודעות פרסום

באינסטגרם ניתן לפרסם בסטורי ובפיד. פרסום בסטורי יכול להכיל תמונה או סרטון בשילוב כפתור הנעה לפעולה. פרסום בפיד יכול להכיל תמונה, קרוסלת תמונות או סרטון שיוצגו כפוסטים בשילוב כפתור הנעה לפעולה.

אפיון

בתחילת כל פרויקט פרסום באינסטגרם יש לאפיין את מטרת הפרסום ולהתאים אותו לקונספט השיווקי. ראשית יש להחליט על המוצר/שירות שיקודם, על סוג הפרסום שלו ועל קהל היעד שיצפה בו. לאחר מכן יש לבצע בדיקת מתחרים בכדי לראות כיצד משהו דומה פורסם בצורה מיטבית, יש גם לערוך חקר שוק לקבלת נתונים על דרכי הצריכה בשוק זה. לבסוף יש ליצור את המודעה, לעצב את הגרפיקות ולכתוב את התכנים ולבצע התאמות טכניות וAB TESTING מול הפלטפורמה ומול שירותי צד שלישי (מערכת לידים, הפניות חיצוניות).

הנעה לפעולה

הנעה לפעולה היא הדרך בה מנסים להניע גולש לבצע פעולה מסוימת.

האופציות הנפוצות שאינסטגרם מספקת לצורך כך כוללות אופציית התקשרות, מעבר לאתר/לינק, השארת פרטים, מילוי טופס, הורדה ועוד.

אופציות אלו יוצגו ככפתור שעליו ילחץ הגולש ויועבר להמשך תהליך שנקבע מראש.

עיצוב מודעה

עיצוב מודעת הפרסום יתבצע ע"י מעצב גרפי ובהתאם לסוג הפרסום והקונספט השיווקי. עיצוב המודעה יכול להכיל עיצוב של תמונה/גרפיקה או מספר תמונות, עריכה ועיצוב של סרטון עם/בלי סאונד וגם הנפשה בפורמט GIF. מורכבות העיצוב משתנה בין צרכי העסק והתקציב השווקי, עיצוב סרטון הוא היקר מבין האופציות אך ברוב המקרים מה שמתאים מבחינה פרסומית הוא דווקא עיצוב גרפי המכיל גרפיקה/תמונה.

כתיבת תוכן במודעה

התכנים במודעת הפרסום באינסטגרם צריכים להתאים לסוג הפרסום ולקונספט השיווקי. ניתן לשלב טקסט בתוך תמונה/סרטון בסטורי או בפיד, ניתן גם לשלב טקסט מתחת לפוסט במידה ומפרסמים בפיד. הטקסטים צרכים להיות מתומצתים ורלוונטיים, הרבה גולשים פשוט מדלגים על המודעה אם היא עמוסה בתכנים ולא רלוונטית (לא מפולחת כראוי).

זמנים

הזמנים שבהם המודעה תופיע באינסטגרם ישפיעו על עלות הפרסום ועל האפקטיביות שלו. הופעת המודעה באינסטגרם תשפיע על עלות הפרסום, לדוגמה ניתן לבחור שהמודעה תוצג בימים א-ה בלבד ולא בסוף השבוע לצמצם עלויות במידה שפרסום בסופ"ש פחות אפקטיבי. באותה מידה ניתן לבחור שהמודעה לא תופיע בשעות מסויימות כמו בלילה ובכך גם לייעל את הפרסום ולחסוך בעלויות.

מיקומי תצוגה

ניתן להחליט על המיקום הגיאוגרפי בו תוצג המודעה, לדוגמה לסניף פיצה מקומי נדרש פרסום בסביבת איזור העסק/חלוקה, לעומת פרסום לחברת ביטוח שיכול להשתרע על כל הארץ. ניתן ורצוי לקבוע במדויק את איזורי התצוגה הגיאוגרפיים של מודעת הפרסום בכדי למקסם את תקציב הפרסום ולהגיע ללקוחות הפוטנציאליים.

מערכות לידים

חשוב לחבר את הטפסים מהמודעות למערכות לידים, מערכות אלו יספקו בקרה ושליטה על הלידים שלכם ויאפשרו הוצאת דו"חות, קטלוג של הלידים וכמובן העברה לטיפול ע"י איש מכירות בצורה ראויה ומקצועית. הלידים שיגיעו בעקבות הפרסום באינסטגרם יועברו למערכת הלידים שלכם ויקוטלגו בהתאם (לדוגמה – ליד X התעניין בפרסומת Y).

סטטיסטיקות ודוחות

ניתן לאסוף נתונים מקמפיין הפרסום ולהפיק דו"חות שיכולים להיות שימושיים. נתונים שניתן לאסוף הם נתוני מדידה (חשיפת הפרסום, איזורי חשיפה עיקריים, אחוזי המרה ועוד), נתונים דמוגרפיים (גילאים, מגדר, סוג המכשיר ועוד) ונתונים אישיים (שם, מייל, מספר נייד ועוד). מנתונים אלו אפשר להפיק דו"חות שיעזרו לשיפור יחסי ההמרה וההתנהלות העסקית.

חדשנות

אינסטגרם משתנה במהירות ותמיד נוספים פיצ'רים ויכולות חדשות שמעמיקים ומגוונים את שיטות הפרסום. מערכת ניהול הפרסום של אינסטגרם מבוצעת ע"י כלים שמספקת פייסבוק, סביבת עבודה זו דורשת ידע טכני ומקצועי בהבנת המערכת שמשתנה לעיתים תכופות. על מנת להתאים עצמנו למציאות בה הכלים וסטנדרטים משתנים כל העת אנו קוראים מאמרים בנושאים אלו, מתעדכנים בהודעותיה לציבור של אינסטגרם וגם בנתוניה הפיננסיים 😊.

תקנון

כל פרסום ברשת מחייב עמידה בתנאים ורגולציות בכדי לעגן משפטית את האמור בפרסום, ובכך להימנע מתביעות. לרוב מוסיפים תקנון שמפרט את טיב השירות והפרסום, תוכן התקנון משתנה בסוג הפרסום, סוג ההפניה, ושימוש בפרטיו האישיים של הלקוח. תקנון יכול להיות מחד מסמך משפטי שהותאם ונבנה במיוחד ע"י עו"ד עבור הפרסום, ומאידך יכול להיות מסמך שהוכן "אוטומטית" ע"י מחולל תקנונים, ומתאים לרוב לפרסום בסדר גודל קטן.

עלויות ותשלומים

תשלום עבור הפרסום באינסטגרם יועבר לחברת האם פייסבוק. ישנם מספר גורמים עיקריים המשפיעים על עלות הפרסום, למשל האיזורים הגיאוגרפיים שבהם יופיע, זמני הריצה של הקמפיין, סוג הפרסום והגדרה מדויקת של קהל היעד. פילוח מדויק ומקצועי של קהל היעד יחסוך עלויות פרסום מיותרות וגם עלויות תפעול שיכולות להיווצר כתוצאה מכך.

פופאפ הוא כפתור קטן בצידי האתר שבלחיצה עליו גורם לפתיחת "חלון קופץ" ובו אפשר לכתוב טקסטים ולעצב תמונות כמו דף רגיל, לפנק מידי פעם בקופון אבל יש לו פאנץ'; ניתן לשלוט על ההופעה שלו.

ניתן גם לתכנן את הופעת הפופאפ לפי הגדרות שמעידות על "כוונות" מסויימות של הגולש, כמו חלון קופץ מותאם לביקורך הראשון באתר או חלון קופץ לאחר שגלשת 4 דקות באתר, בנוסף אפשר להגדיר את הופעתו לטריגרים מורכבים כמו מעבר תנועת עכבר שמעידה על כוונות יציאה מהאתר ועוד