Media-Shark

כתיבת מאמרים

איך לכתוב את המאמר השיווקי המושלם

alef-05פיון – כשניגשים לפרויקט כתיבת מאמר יש להבין לעומק את מטרת המאמר ואת אופן הפצתו. יש להבין מה רקע העסק ולהחליט על מה ייכתב המאמר, יש לדעת איזה קהל יקרא את המאמר ומה צורת ההפצה שלו (לפלט פורמת פרסום או למאמר באתר). בנוסף יש לקרוא מאמרים דומים ולבדוק את המתחרים. לאחר שיש רקע ומידע מספק לכתיבת המאמר יחל תהליך הכתיבה. תהליך הכתיבה מכיל את כתיבת הטקסטים, התאמתם למנוע החיפוש של גוגל ובחינת התוצר הסופי בתוכנות המיועדות לכך. כל טקסט עובר במהלך כתיבתו שינויים רבים וזאת בכדי לספק את צרכי הגולש, הלקוח וגוגל.

כתיבה על פי סטנדרט גוגל

ברוב סוגי המאמרים (למעט מאמרים ספציפיים שמיועדים לפרסום) כתיבת המאמר מותאמת לצורה שבה גוגל סורק את הטקסט. גוגל קורא את המאמרים, יש לו סטנדרטים ואם לא עומדים בהם החשיפה תרד וכך גם האפקטיביות. סטנדרטים אלו מורכבים מ"איכות הטקסט" והגדרות נכונות של ייצוג הטקסט עבור מנוע החיפוש (הצד הטכני). איכות הטקסט מבחינת גוגל מאפיינת את כמות המילים, חזרתיות של מילות המפתח, שימוש במילים ייחודיות (מילה נרדפת במקום אותה מילה פעמיים), הגהה נכונה, שימוש בפיסוק ועוד. הצד הטכני מכיל את הייצוג של הטקסט עבור מנוע החיפוש, לרוב זה מסתכם בהתאמת המלל להיררכיית התצוגה בHTML או לתצוגת הדף במנוע החיפוש.

כתיבה יצירתית

יצירתיות היא חלק חשוב בכתיבת התוכן. תוכן "רובוטי" ולינארי הוא משעמם ומיושן, תוכן מעניין ומיוחד תמיד נתפש טוב יותר. חשוב שכותב התוכן יכיר את הקהל ואת המוצר/שירות בצורה מדויקת, בכדי שיוכל לכתוב על כך בלי הגבלות של פערי מידע בתחום העיסוק שעליו הוא כותב.

קידום אורגני

הכלי הנפוץ ביותר לקידום אתר בצורה אורגנית הוא מאמרים. כשמתמידים בהעלאת מאמרים שכוללים תוכן איכותי דירוג האתר עולה ע"י גוגל ובמהלך הזמן ימשוך יותר ויותר גולשים אל האתר בהדרגה. קיימות דרכים רבות להעלאת דירוג האתר ע"י גוגל, לדוגמה שימוש נכון במילות מפתח, בדיקת כמות מילים וזמני קריאה וגם ייצוג הטקסט שבאתר למנוע החיפוש.

מודל עבודה

פרויקט כתיבת מאמר לפרסום או כתיבת מאמר לבלוג מתומחר על בסיס כמות המאמרים בחודש וסוג העסק. הפרויקט הממוצע של כתיבת מאמרים לאתר יהיה לרוב מאמר בשבוע,
ובכתיבת מאמרים לפרסום כל מאמר הוא פרויקט בפני עצמו.

כמות מילים

מאמר יכול להכיל 20 מילים וגם 5000 מילים אך ניכרת חוסר הרלוונטיות של הנ"ל. במהלך השנים התפתח סטנדרט לכמות מילים ממוצעת במאמר, בין 500-800. כמות זו של מילים לרוב תעביר את המסר המדויק המלא והמקיף של המאמר. הסטנדרט הזה נובע מכך שניתן להעביר כמעט כל מסר בכמות כזאת של מילים ונועד להיות קריא על ידי גולש ממוצע שמעוניין לקרוא מאמר ולא מגילה. כמות המילים במאמר היא קריטית ונסרקת על ידי גוגל, טקסט דל מידי מדורג נמוך וכך גם טקסט רווי מידי.

זמן קריאה

בכל פרויקט כתיבת מאמר יש לחשוב על זמן הקריאה של הטקסט. טקסט ארוך מידי יכול לאבד  מהאפקטיביות, לסרבל ואחרי הכל לא לכולם יש זמן לקרוא הכל. טקסט קצר מידי יכול להיות לא אינפורמטיבי מספיק ויגרום ללקוח לדפדף אותך. זמן הקריאה הוא מרכיב חשוב בטקסט סופי ואיכותי, כותב תוכן מקצועי בודק את זמן קריאתו בתוכנות שמיועדות לכך.

בדיקת מתחרים

מאמר יכול להכיל 200 מילים וגם 5000 מילים אך ניכרת חוסר הרלוונטיות של הנ"ל. במהלך השנים התפתח סטנדרט לכמות מילים למאמרים, סביר להניח שמאמר בסגנון דומה למאמר שברצונך ליצור כבר נוצר בעבר. לכן, כשניגשים לכתיבת מאמר יש לבדוק ולבחון
מאמרים של מתחרים או מאמרים דומים, לבדוק את המאמרים שמצליחים ולהבין מה הסיבה ובגדול לגשת לכתיבת המאמר לאחר שעשית "שיעורי בית".

מילות מפתח

מילת מפתח היא מילה (או שתיים ואפילו שלוש) שהיא נושא מרכזי בטקסט הכתוב. חזרתיות של מילת המפתח בטקסט גורמת למנוע החיפוש של גוגל להתייחס למילה ולהציג אותה לגולש שיחפש אותה על כל צורותיה השונות. כשכותבים מאמר יש לחשוב על מילות המפתח המרכזיות שיאפיינו את הכתוב ובכך גם לאפשר לגוגל לנתח את הטקסט כראוי וגם להדגיש את המילים המרכזיות עבור הגולש שקורא את המאמר.

כתיבת מאמרים לבלוג

כתיבת מאמרים בבלוג יגרמו לאתר שלכם להיות פעיל, יעידו על מקצועיות וכמובן יכניסו אל האתר גולשים דרך גוגל. כתיבת מאמר לבלוג תהיה בהתאם לצרכים השיווקיים ולסוג העסק שלך, התכנים יורכבו מנושאים שעליהם יוחלט וסגנון הכתיבה יותאם לסוג הקהל.

כתיבת מאמרים לפרסום

מאמרים לפרסום זוכים לחשיפה גבוהה במיוחד מכיוון שמוצגים לרוב באתרים גדולים. כתיבת מאמר לפרסום מאופיין בתכנים ממוקדים יותר וברוב המקרים תכליתו היא הנעה לפעולה. מאמרים אלה יאופיינו גם בתקציר וגרפיקה (סטטית או מונפשת) שדרכם הגולש יגיע אל המאמר. גודל הבאנר שיהווה התקציר והגרפיקה, בנוסף לחשיפה של האתר וגורמים נוספים יהוו את הגורמים לעלות הכספית של המודעה באותה פלטפורמה.

סביבת העבודה

בכדי ליצור מאמר מקצועי
ואפקטיבי, על כותב התוכן לעבוד בסנכרון מול מעצב גרפי, מנהל האתר ומנהל הקמפיין.

תוכנות

התוכנות שבהן משתמש כותב
התוכן לצורך כתיבת המאמר
יכולות להיות תוכנות לבדיקת
כמות מילים וחזרתיות מילים,
בדיקת זמני קריאה, בדיקת
מילות מפתח ובדיקת מתחרים.

פלטפורמות הפרסום

הפלטפורמות (בתשלום) בהם יתפרסמו המאמרים וינוהלו על ידי מנהל הקמפיין יהיו ברוב המקרים טאבולה, אאוטבריין וגוגל. פלטפורמות אלה הן המובילות בעולם בפרסום
מאמרים ודרכן אפשר לפרסם את התוכן באתרי צד ג' כמו Ynet, וואלה וכו'.

עוד בקטגוריית תוכן:

פופאפ הוא כפתור קטן בצידי האתר שבלחיצה עליו גורם לפתיחת "חלון קופץ" ובו אפשר לכתוב טקסטים ולעצב תמונות כמו דף רגיל, לפנק מידי פעם בקופון אבל יש לו פאנץ'; ניתן לשלוט על ההופעה שלו.

ניתן גם לתכנן את הופעת הפופאפ לפי הגדרות שמעידות על "כוונות" מסויימות של הגולש, כמו חלון קופץ מותאם לביקורך הראשון באתר או חלון קופץ לאחר שגלשת 4 דקות באתר, בנוסף אפשר להגדיר את הופעתו לטריגרים מורכבים כמו מעבר תנועת עכבר שמעידה על כוונות יציאה מהאתר ועוד