כתיבת מאמרים
איך לכתוב את המאמר השיווקי המושלם
פיון – כשניגשים לפרויקט כתיבת מאמר יש להבין לעומק את מטרת המאמר ואת אופן הפצתו. יש להבין מה רקע העסק ולהחליט על מה ייכתב המאמר, יש לדעת איזה קהל יקרא את המאמר ומה צורת ההפצה שלו (לפלט פורמת פרסום או למאמר באתר). בנוסף יש לקרוא מאמרים דומים ולבדוק את המתחרים. לאחר שיש רקע ומידע מספק לכתיבת המאמר יחל תהליך הכתיבה. תהליך הכתיבה מכיל את כתיבת הטקסטים, התאמתם למנוע החיפוש של גוגל ובחינת התוצר הסופי בתוכנות המיועדות לכך. כל טקסט עובר במהלך כתיבתו שינויים רבים וזאת בכדי לספק את צרכי הגולש, הלקוח וגוגל.
כתיבה על פי סטנדרט גוגל
ברוב סוגי המאמרים (למעט מאמרים ספציפיים שמיועדים לפרסום) כתיבת המאמר מותאמת לצורה שבה גוגל סורק את הטקסט. גוגל קורא את המאמרים, יש לו סטנדרטים ואם לא עומדים בהם החשיפה תרד וכך גם האפקטיביות. סטנדרטים אלו מורכבים מ"איכות הטקסט" והגדרות נכונות של ייצוג הטקסט עבור מנוע החיפוש (הצד הטכני). איכות הטקסט מבחינת גוגל מאפיינת את כמות המילים, חזרתיות של מילות המפתח, שימוש במילים ייחודיות (מילה נרדפת במקום אותה מילה פעמיים), הגהה נכונה, שימוש בפיסוק ועוד. הצד הטכני מכיל את הייצוג של הטקסט עבור מנוע החיפוש, לרוב זה מסתכם בהתאמת המלל להיררכיית התצוגה בHTML או לתצוגת הדף במנוע החיפוש.
כתיבה יצירתית
יצירתיות היא חלק חשוב בכתיבת התוכן. תוכן "רובוטי" ולינארי הוא משעמם ומיושן, תוכן מעניין ומיוחד תמיד נתפש טוב יותר. חשוב שכותב התוכן יכיר את הקהל ואת המוצר/שירות בצורה מדויקת, בכדי שיוכל לכתוב על כך בלי הגבלות של פערי מידע בתחום העיסוק שעליו הוא כותב.
קידום אורגני
הכלי הנפוץ ביותר לקידום אתר בצורה אורגנית הוא מאמרים. כשמתמידים בהעלאת מאמרים שכוללים תוכן איכותי דירוג האתר עולה ע"י גוגל ובמהלך הזמן ימשוך יותר ויותר גולשים אל האתר בהדרגה. קיימות דרכים רבות להעלאת דירוג האתר ע"י גוגל, לדוגמה שימוש נכון במילות מפתח, בדיקת כמות מילים וזמני קריאה וגם ייצוג הטקסט שבאתר למנוע החיפוש.
מודל עבודה
פרויקט כתיבת מאמר לפרסום או כתיבת מאמר לבלוג מתומחר על בסיס כמות המאמרים בחודש וסוג העסק. הפרויקט הממוצע של כתיבת מאמרים לאתר יהיה לרוב מאמר בשבוע,
ובכתיבת מאמרים לפרסום כל מאמר הוא פרויקט בפני עצמו.