Media-Shark

It's all about the

מיתוג

מיתוג העסק

מיתוג זה פרויקט עיצוב גרפי בו נוצרים ע"י המעצב עיצובים וגרפיקות שיזוהו עם המותג/מוצר/שירות שלך. מיתוג יכול להיות רלוונטי גם לעסק קיים שמעוניין "להתחדש" ולשנות את סימני ההיכר שלו, תהליך זה נקרא מיתוג מחדש.
חלקים חשובים בתהליך המיתוג הם יצירת שפה עיצובית, עיצוב לוגו ויצירת חשיפה למותג.

עיצוב לוגו

הלוגו הוא החלק המשמעותי ביותר במיתוג העסק, עיצוב הלוגו דורש יצירתיות וחשיבה מעמיקה.

ישנן המון סגנונות עיצוב שעל פיהן ניתן לבסס את הלוגו והרבה מקורות שניתן לקבל בהם השראה.

בעיצוב הגרפיקה רצוי לעצב אלמנט שמזוהה עם העסק, ניתן גם לשלב את האלמנט עם שם העסק (עם פונט שנבחר בקפידה), ניתן ליצור שילובים מרהיבים ו"תעתועי ראיה" שיכולים לתת פאנץ' ללוגו ולעסק.

כשמתכננים עיצוב לוגו יש לחשוב על השימוש שייעשה בו, באיזו פלטפורמה הוא יוצג והאם הוא גם יודפס. קובץ הלוגו חייב להיות וקטורי בכדי שניתן יהיה להשתמש בו לצרכים עתידיים.

אנו אוהבים לעצב לוגואים על פי יחסים מתמטיים שמסתדרים לנו טוב במוח כמו סדרת פיבונאצ'י, יחס הזהב ויחס הכסף, מומלץ לקרוא בהמשך או בלחיצה כאן 😊

איך בוחרים צבעים

בחירת הצבעים היא תהליך ראשוני במיתוג העסק, ראשית יש לקבל השראות של סכמות צבעים מאתרים/עסקים דומים, לאחר מכן יש לחשוב על הצבעים והגוונים המתאימים ביותר, לבסוף יש לבחור 3-4 צבעים שיהוו סכמת הצבעים הבסיסית ובהתבסס עליהם יעוצבו גרפיקות נוספות. המוח שלנו מפרש צבעים ונותן להם משמעויות גם בלי שנהיה מודעים לכך ולכן רצוי לבדוק שהצבעים שנבחרו מייצגים את הערכים שהעסק מתיימר לשדר גם בפן הפסיכולוגי.

שפה עיצובית

יצירת שפה עיצובית היא התהליך בו הגרפיקאי יוצר עיצובים שיזוהו עם העסק שלכם. עיצובים אלה יכילו מגוון אלמנטים, רקעים, טקסטים, צבעים וגרפיקות עד לקבלת שפה עיצובית ייחודית עבור העסק. יצירת השפה העיצובית תאפיין את העסק שלכם וכשתוצג תשדר ללקוחות שלכם את האופי של העסק. עיצובים אלה מהווים מצע פורה לשימושים עתידיים כמו עיצוב לוגו, פרסום באינטרנט, פוסטים ברשתות החברתיות, באתר האינטרנט וכו'..

פונטים

פונט (גופן) הוא הסגנון העיצובי של הטקסט, לכל פונט יש משקלים שכל אחד מהם מהווה גרסה של הפונט הראשי עם שינויים קלים.
קיימים המון פונטים בחינם – באנגלית, גם בעברית לא חסר אבל אנחנו במיעוט.
עיצוב פונטים הוא מקצוע (מורכב) בפני עצמו ולרוב פשוט קונים זכויות שימוש בפונט מסוים ולא מייצרים כזה.
כשממתגים את העסק יש לחשוב על הפונט שילווה את הטקסטים שיוצגו ושישתלב עם השפה העיצובית.

קריאייטיב

פרויקט מיתוג איכותי מחייב במחשבה עמוקה ובתכנון קפדני של טיב הפרויקט ואופן פיתוחו. חשוב להגדיל ראש ולקבל השראות ממתחרים ופרויקטים מצליחים דומים. כשניגשים לפרויקט שמטרתו למיתוג יש להתכונן לעבודה משותפת עם מעצב גרפי, כותב תכנים ולפעמים גם מאייר.

השראה

עיצוב גרפי למיתוג מתאפיין בקבלת השראה ממגוון סוגי עיצוב.
רצוי לקבל השראה מעסקים בתחום, להכיר את השפה העיצובית שלהם, לראות את האלמנטים שבהם משתמשים, לראות איך העיצובים נראים בפלטפורמות השונות ולספוג כמה שיותר לפני שמתחילים את הפרויקט.

חשיפה למותג

עסקים ממותגים זוכים ליותר חשיפה והתעניינות מצד הקהל, עסק שמיוצג כראוי ובצורה מקצועית נתפש ככזה ולרוב גם באמת כזה. מיתוג העסק פשוט גורם לך להעלות הילוך ולהתחיל לבסס את עצמך בזירה העסקית לשימושים כמו פרסום באינטרנט, פוסטים ברשתות החברתיות, באתר האינטרנט וכו'..

גרפיקה וקטורית

גרפיקות וקטוריות אלה קבצים שנוצרו בתוכנת עריכת גרפיקה (אילוסטרייטור) ומשמשים כפורמט הקובץ הגרפי האיכותי ביותר שיש. קובץ וקטורי ניתן להגדיל ולהקטין ללא חשש משינוי באיכות התמונה מכיוון שהתמונה אינה מורכבת מפיקסלים אלא מנוסחה מתמטית. מעצב גרפי מקצועי משתדל לעבוד עם גרפיקות וקטוריות ולהתאימן על פי צרכי הפרויקט.

מיתוג העסק בדפוס

אפשר להציג את מיתוג העסק במגוון דרכים, לדוגמה בהטמעת המיתוג על מוצרי העסק או על מסמכים רשמיים, על שילוט בעסק/כנס, על כרטיסי ביקור ואפילו על חולצה 😊

מיתוג העסק בדיגיטל

מיתוג דיגיטלי מתבטא בהטמעת הגרפיקות וביצירת שפה עיצובית אחידה שתוצג בפלטפורמות הדיגיטליות. לדוגמה הטמעת העיצוב באתר האינטרנט, בדף האינסטגרם, בפרופיל הפייסבוק וניתן לשלב את המיתוג גם בקמפיין פרסומי.

מתמטיקה ועיצוב

עיצוב גרפי צריך להראות בסופו של דבר יפה ונעים לעין, שזה נחמד מאוד אבל מה זה בעצם יפה ונעים לעין?
המוח שלנו עובד לפי תבניות, וכמו שצבעים נתפסים לנו כבעלי משמעות מסויימת כך גם מידות ופרופורציות. בערך באמצע המילניום הקודם גילו גאונים למיניהם תבניות מתמטיות בטבע והצליחו להגדיר אותם (כמו לדוגמה סדרה מתמטית שמתארת עלי כותרת בפרח), המוח שלנו אוהב את התבניות האלה כי הן פשוט חלק מאיתנו ואנו אוהבים לשלב אותן בעיצובינו. אותן תבניות שאנו עובדים איתן לרוב נקראות:
סדרת פיבונ'אצי, יחס הזהב ויחס הכסף, בקרוב לקריאה נוספת בבלוג 😊

סביבת העבודה

סביבת העבודה של הגרפיקאי בפרויקט מיתוג מגוונת וכוללת מגוון תוכנות עריכה בהן תוכנות לעריכת וקטור (אילוסטרייטור) ותוכנות לאפיון ותכנון (XD). הפורמטים המקובלים בתחום הם קבצי PNG, AI, PDF, XD, SVG.

מודל עבודה

סגנון העבודה תלוי בפרויקט, לפעמים זה יכול להיות עלות חד פעמית לפרויקט, במקרים מסוימים הפרויקט יתומחר על פי שעת עבודה ופרויקטים מתמשכים לרוב יתומחרו חודשית.
עיצוב גרפי למיתוג לרוב מתבצע תוך שימוש בשירותי עיצובים נוספים שאנו מספקים.

התנהלות נכונה

בכדי שהתוצר יהיה ברמה גבוהה בתחילת כל פרויקט יש להכיר את העסק ולספק אינפורמציה שיכולה לעזור למעצב הגרפי.
מהו המוצר/שירות של העסק, מהו חזון העסק, מהם סדרי הגודל, מה ה"וויב" העסקי, וכן גם עליכם כדי שאפשר יהיה לחבר ולהתחבר.

סטנדרטים

בכל עבודת מיתוג קיימים סטנדרטים ותקני איכות שונים, חלק מהעבודות יועברו לדפוס וחלק לדיגיטל ועל כן גרפיקאי מקצועי שמתעסק במיתוג צריך לדעת ולהכין את הקבצים בהתאם לצרכים הנוכחיים והעתידיים של העסק. מידות ופרופורציות של תצוגה וקבצים שונות בכל פלטפורמה ובכל ייעוד ולכן יש להכין את הקבצים הגרפיים בהתאם.

פופאפ הוא כפתור קטן בצידי האתר שבלחיצה עליו גורם לפתיחת "חלון קופץ" ובו אפשר לכתוב טקסטים ולעצב תמונות כמו דף רגיל, לפנק מידי פעם בקופון אבל יש לו פאנץ'; ניתן לשלוט על ההופעה שלו.

ניתן גם לתכנן את הופעת הפופאפ לפי הגדרות שמעידות על "כוונות" מסויימות של הגולש, כמו חלון קופץ מותאם לביקורך הראשון באתר או חלון קופץ לאחר שגלשת 4 דקות באתר, בנוסף אפשר להגדיר את הופעתו לטריגרים מורכבים כמו מעבר תנועת עכבר שמעידה על כוונות יציאה מהאתר ועוד