Media-Shark

עיצוב למדיה דיגיטלית

עיצוב למדיה דיגיטלית מתחיל באפיון והבנת הפרוייקט תוך איסוף הקבצים הגרפים והטקסטים הקיימים ומסתיים כשהגרפיקאי מייצר מקבצים אלה קובץ גרפי חדש בו משולבים האלמנטים והסגנון העיצובי עליו הוחלט. עיצוב גרפי למדיה הדיגיטלית יכול להיות עיצוב לאינסטגרם, עיצוב לפייסבוק, עיצוב לבלוג ולאתר ועוד

צבעים

בחירת הצבעים המתאימים היא חלק אינטגרלי מעבודת העיצוב של הגרפיקאי. יש לבחור את הצבעים על פי צבעי המותג והשפה העיצובית שלכם ולהתאים אותם לסוג המדיה שבה תעשו שימוש. דגימות צבעים ובחירת מעברי צבע הם חלק מפעולת בחירת הצבעים שנעשית ע"י מעצב גרפי.

סוגי עיצוב

עיצוב למדיה דיגיטלית זה תחום רחב המכיל מגוון סגנונות והשפעות עיצוביות.
עיצובים גרפיים לדיגיטל יכולים להיות עיצובים לפוסטים בפייסבוק ובאינסטגרם, עיצוב למאמרים באתר האינטרנט ועיצוב לקמפיין פרסומי במגוון ערוצי השיווק.

גרפיקה וקטורית

גרפיקות וקטוריות אלה קבצים שנוצרו בתוכנת עריכת גרפיקה (אילוסטרייטור) ומשמשים כפורמט הקובץ האיכותי ביותר שיש. קובץ וקטורי ניתן להגדיל ולהקטין ללא חשש משינוי באיכות התמונה מכיוון שהתמונה אינה מורכבת מפיקסלים אלא מנוסחה מתמטית. מעצב גרפי מקצועי משתדל לעבוד עם גרפיקות וקטוריות ולהתאימן על פי צרכי הפרויקט.

פלטפורמות

הפלטפורמות הנפוצות בתחום העיצוב לדיגיטל הן פייסבוק, אינסטגרם ואתרי האינטרנט, והנפוצות מעט פחות הן ניוזלטר, לינקדאין, טוויטר, פינטרסט ועוד. לכל אחת מהן סטנדרטים שונים מבחינת גודל ומשקל וסוגי תצוגה.

עיצוב לפייסבוק
פייסבוק היא הרשת החברתית המובילה בעולם, עיצוב לפייסבוק יכול להיות עיצוב לפוסטים שיפורסמו בעמוד או למטרות פרסומיות.

 

עיצוב לאינסטגרם
אינסטגרם היא הרשת החברתית המובילה בעולם לצעירים; בשונה מפייסבוק, התוכן שניתן להעלות לאינסטגרם הוא תמונות וסרטונים

עיצוב לבלוג
הבלוג הוא חלק מכלי השיווק של עסקים באינטרנט, המאמרים שמתפרסמים בו כוללים סרטונים ועיצובים גרפיים ומגוון סוגי גרפיקות נוספים.

גדלים ומידות

בכל פלטפורמה יש גדלים וסטנדרטיים שונים. מעצב גרפי מקצועי יודע לעבוד עם הקבצים הנכונים ולייצא אותם למדיות הרלוונטיות כמו אתר האינטרנט, דף הפייסבוק ודף האינסטגרם שלכם. כל אחת מהפלטפורמות נבדלת בפרמטרים ספציפיים ובמהות השימוש לדוגמה בפייסבוק צריך להתאים את הגרפיקות לפוסטים, לקאבר ולתמונת הפרופיל, ואילו באתר האינטרנט המידות מותאמות אישית ועל כן הגרפיקה תהיה שונה ברוב המקרים.

עיצוב לבלוג, עיצובים לבלוג

שפה עיצובית

כשעורכים גרפיקות רצוי להתייחס לשפה העיצובית שאליה מכוון המותג, הצבעים המוסכמים והפונטים שמייצגים אתכם יהוו רצף תצוגה הגיוני ונעים לעין של גרפיקות איכותיות. בנוסף ניתן להוסיף אלמנטים שקשורים לשפה העיצובית כמו לוגו, סלוגן, או אלמנטים חוזרים.

קריאייטיב

כל פרויקט עיצוב למדיה הדיגיטלית מתחיל במחשבה עמוקה ובתכנון קפדני של טיב הפרויקט ואופן פיתוחו.
חשוב להגדיל ראש ולקבל השראות ממתחרים ופרויקטים מצליחים דומים. כשניגשים לפרויקט שמטרתו הצגה באתר או במדיה חברתית יש להיות להתכונן לעבודה משותפת עם כותב התוכן ומנהל הקמפיין השיווקי ובכך ליצור סנכרון עבודה מקצועי.

השראה

לפני שמחליטים על עיצוב צריך לקבל השראות מעיצובים קיימים, יש להכיר את המתחרים ואת השפה העיצובית המוסכמת באותו תחום.

סטנדרטים

עיצוב לדיגיטל מכיל סטנדרטים ותקנים רבים שמשתנים ומתעדכנים עם הזמן.
למשל סוגי קבצים שנתמכים באתרי אינטרנט וסוגי קבצים שנתמכים בפייסבוק לרוב יהיו שונים בגודלם, משקלם ובפורמט שלהם. סטנדרטים יכולים גם להיות סידורי טיפוגרפיה מקובלים ובחירה נכונה של פונטים.

אפיון

כשמאפיינים עיצוב לדיגיטל חשוב להבין את מטרתו של הפרוייקט ובסדר הגודל, לאחר מכן יש לאסוף את החומרים הקיימים, אחר כך לקבל השראה עיצובית מעיצובים דומים ומצליחים. לאחר מכן יש לעבוד על התוכנות הגרפיות ולייצר תוצר מוגמר ומדויק שעונה על הצרכים שלך.

מודל עבודה

סגנון העבודה תלוי בפרוייקט, לפעמים זה יכול להיות עלות חד פעמית לפרוייקט, במקרים מסויימים הפרוייקט יתומחר על פי שעת עבודה ופרוייקטים מתמשכים לרוב יתומחרו חודשית.

פופאפ הוא כפתור קטן בצידי האתר שבלחיצה עליו גורם לפתיחת "חלון קופץ" ובו אפשר לכתוב טקסטים ולעצב תמונות כמו דף רגיל, לפנק מידי פעם בקופון אבל יש לו פאנץ'; ניתן לשלוט על ההופעה שלו.

ניתן גם לתכנן את הופעת הפופאפ לפי הגדרות שמעידות על "כוונות" מסויימות של הגולש, כמו חלון קופץ מותאם לביקורך הראשון באתר או חלון קופץ לאחר שגלשת 4 דקות באתר, בנוסף אפשר להגדיר את הופעתו לטריגרים מורכבים כמו מעבר תנועת עכבר שמעידה על כוונות יציאה מהאתר ועוד