Media-Shark

פרסום בפייסבוק

פייסבוק היא הרשת החברתית המובילה בעולם, פרסום בפייסבוק באמצעות מודעת פרסום יוצר חשיפה ממוקדת ואפקטיבית למגוון רחב של קהל יעד  

בתחילת כל פרויקט פרסום בפייסבוק יש לאפיין את מטרת הפרסום ולהתאים אותו לקונספט השיווקי. ראשית יש להחליט על המוצר/שירות שיקודם, על סוג הפרסום שלו ועל קהל היעד שיצפה בו. לאחר מכן יש לבצע בדיקת מתחרים בכדי לראות כיצד משהו דומה פורסם בצורה מיטבית, יש גם לערוך חקר שוק לקבלת נתונים על דרכי הצריכה בשוק זה. לבסוף יש ליצור את המודעה, לעצב את הגרפיקות ולכתוב את התכנים ולבצע התאמות טכניות וAB TESTING מול הפלטפורמה ומול שירותי צד שלישי (מערכת לידים, הפניות חיצוניות).

סוגי מודעות פרסום

בפייסבוק ניתן לפרסם בפיד, במעברי סרטונים, בפרסומת בסרטון ועוד.פרסום בפיד יכול להכיל תמונה, קרוסלת תמונות או סרטון שיוצגו כפוסטים בשילוב כפתור הנעה לפעולה. פרסום בסרטונים ובפרסומות יכילו סרטון בשילוב כפתור הנעה לפעולה.

קהל יעד

קהל היעד בפלטפורמת פייסבוק בישראל מגוון, 75% מהישראלים (6 מיליון) משתמשים בפייסבוק, מהם 53% גברים ו47% נשים. רוב משתמשי הפייסבוק הם צעירים בגילאים 25-34 (29%), אחריהם בני 18-24 (24%), 34-44 (19%), 45-54 (9%)..פייסבוק היא הפלטפורמה החברתית המובילה בעולם, כפי שניתן לראות – העולם שייך לצעירים.

מערכות לידים

חשוב לחבר את הטפסים ממודעות הפרסום למערכות לידים. מערכות אלו יספקו בקרה ושליטה על הלידים שלכם ויאפשרו הוצאת דו"חות, קטלוג של הלידים וכמובן העברה לטיפול ע"י איש מכירות בצורה ראויה ומקצועית. הלידים שיגיעו בעקבות הפרסום בפייסבוק יועברו למערכת הלידים שלכם ויקוטלגו בהתאם (לדוגמה – ליד X התעניין בפרסומת Y).

הנעה לפעולה

הנעה לפעולה היא הדרך בה מנסים להניע גולש לבצע פעולה מסוימת.האופציות הנפוצות שפייסבוק מספקת לצורך כך כוללות אופציית התקשרות במסנג'ר או בשיחה, מעבר לאתר/לינק, השארת פרטים, מילוי טופס, הורדה, לייק לעמוד ועוד. אופציות אלו יוצגו ככפתור שעליו ילחץ הגולש ויועבר להמשך תהליך שנקבע מראש.

חדשנות ויצירתיות

פייסבוק משתנה במהירות ומעצבת את פני השוק, תמיד נוספים פיצ'רים ויכולות חדשות שמעמיקים ומגוונים את שיטות הפרסום. פייסבוק מספקת סביבת עבודה מתקדמת עבור הפרסום בפלטפורמה, סביבת עבודה זו דורשת ידע טכני ומקצועי בהבנת המערכת שמשתנה לעיתים תכופות. על מנת להתאים עצמנו למציאות בה הכלים וסטנדרטים משתנים כל העת אנו קוראים מאמרים בנושאים אלו, מתעדכנים בהודעותיה לציבור של פייסבוק וגם בנתוניה הפיננסיים והרגולטוריים 😊.

עיצוב מודעת פרסום

עיצוב מודעת פרסום תתבצע ע"י מעצב גרפי ובהתאמה לסוג קהל יעד, סוג הפרסום והקונספט השיווקי.
עיצוב המודעה יכול להכיל עיצוב של תמונה/גרפיקה או מספר תמונות, עריכה ועיצוב של סרטון עם/בלי סאונד וגם הנפשה בפורמט GIF.
מורכבות העיצוב משתנה בין צרכי העסק והתקציב השווקי, עיצוב סרטון הוא היקר מבין האופציות אך ברוב המקרים מה שמתאים מבחינה פרסומית הוא דווקא עיצוב גרפי המכיל גרפיקה/תמונה.

כתיבת מודעת פרסום

התכנים במודעת הפרסום בפייסבוק צריכים להתאים לסוג הפרסום ולקונספט השיווקי.
ניתן לשלב טקסט בתוך תמונה/סרטון, ניתן גם לשלב טקסט מתחת לפוסט במידה ומפרסמים בפיד.
הטקסטים צרכים להיות מתומצתים ורלוונטיים, הרבה גולשים פשוט מדלגים על המודעה אם היא עמוסה בתכנים ולא רלוונטית (לא מפולחת כראוי).

סטטיסטיקות ודו"חות

ניתן לאסוף נתונים מקמפיין הפרסום בפייסבוק ולהפיק דו"חות שיכולים להיות שימושיים. נתונים שניתן לאסוף הם נתוני מדידה (חשיפת הפרסום, איזורי חשיפה עיקריים, אחוזי המרה ועוד), נתונים דמוגרפיים (גילאים, מגדר, סוג המכשיר ועוד) ונתונים אישיים (שם, מייל, מספר נייד ועוד). מנתונים אלו אפשר להפיק דו"חות שיעזרו לשיפור יחסי ההמרה וההתנהלות העסקית.

המרות

המרה היא נתון סטטיסטי חשוב שמופק מפעולה שביצע גולש שנחשף לפרסום, הפעולה יכולה להיות השארת פרטים, מעבר לאתר, סימון לייק או כל פעולה אחרת שגרמה לגולש לבצע פעולה מסוימת ובכך לקטלג את הפעולה שביצע הגולש כבעלת אחוזי המרה גבוהים, כלומר בעלת סיכוי גבוה להתערבות מצד הגולש. שיפור אחוזי ההמרה הוא חלק חשוב בתכנון ובניית מודעות פרסום איכותיות המותאמות ללקוחות הפוטנציאליים בצורה מיטבית.

חשיפה

חשיפה היא נתון המשקף את תפוצת המודעה עבור קהל יעד שהוגדר מראש. נתון זה מספק הבנה על נפח התפוצה, ובעזרת נתון זה ונתונים נוספים ניתן להפיק דו"חות שיאפשרו לייעל ולמקסם את הפעילות השיווקית והעסקית.
פרסום ממומן בפייסבוק יוצר חשיפה של התוכן השיווקי למגוון רחב של סוגי קהלים.

זמנים

הזמנים שבהם מודעת הפרסום תופיע בפייסבוק ישפיעו על עלות הפרסום ועל האפקטיביות שלו. הופעת המודעה בפייסבוק תשפיע על עלות הפרסום, לדוגמה ניתן לבחור שהמודעה תוצג בימים א-ה בלבד ולא בסוף השבוע לצמצם עלויות במידה שפרסום בסופ"ש פחות אפקטיבי. באותה מידה ניתן לבחור שהמודעה לא תופיע בשעות מסויימות כמו בלילה ובכך גם לייעל את הפרסום ולחסוך בעלויות.

מיקומי תצוגה

ניתן להחליט על המיקום הגיאוגרפי בו תוצג המודעה, לדוגמה לסניף פיצה מקומי נדרש פרסום בסביבת איזור העסק/חלוקה, לעומת פרסום לחברת ביטוח שיכול להשתרע על כל הארץ. ניתן ורצוי לקבוע במדויק את איזורי התצוגה הגיאוגרפיים של מודעת הפרסום בכדי למקסם את תקציב הפרסום ולהגיע ללקוחות הפוטנציאליים.

תקנון

כל פרסום ברשת מחייב עמידה בתנאים ורגולציות בכדי לעגן משפטית את האמור בפרסום, ובכך להימנע מתביעות. לרוב מוסיפים תקנון שמפרט את טיב השירות והפרסום, תוכן התקנון משתנה בסוג הפרסום, סוג ההפניה, ושימוש בפרטיו האישיים של הלקוח. תקנון יכול להיות מחד מסמך משפטי שהותאם ונבנה במיוחד ע"י עו"ד עבור הפרסום, ומאידך יכול להיות מסמך שהוכן "אוטומטית" ע"י מחולל תקנונים, ומתאים לרוב לפרסום בסדר גודל קטן.

עלויות ותשלומים

תשלום עבור הפרסום ישולם ישירות לפייסבוק. ישנם מספר גורמים עיקריים המשפיעים על עלות הפרסום, למשל האיזורים הגיאוגרפיים שבהם יופיע, זמני הריצה של הקמפיין, סוג הפרסום והגדרה מדויקת של קהל היעד. פילוח מדויק ומקצועי של קהל היעד יחסוך עלויות פרסום מיותרות וגם עלויות תפעול שיכולות להיווצר כתוצאה מכך.

פופאפ הוא כפתור קטן בצידי האתר שבלחיצה עליו גורם לפתיחת "חלון קופץ" ובו אפשר לכתוב טקסטים ולעצב תמונות כמו דף רגיל, לפנק מידי פעם בקופון אבל יש לו פאנץ'; ניתן לשלוט על ההופעה שלו.

ניתן גם לתכנן את הופעת הפופאפ לפי הגדרות שמעידות על "כוונות" מסויימות של הגולש, כמו חלון קופץ מותאם לביקורך הראשון באתר או חלון קופץ לאחר שגלשת 4 דקות באתר, בנוסף אפשר להגדיר את הופעתו לטריגרים מורכבים כמו מעבר תנועת עכבר שמעידה על כוונות יציאה מהאתר ועוד