Media-Shark

כתיבת תוכן

כתיבת תוכן זה תחום מרכזי בענף השיווק, תוכן איכותי חייב להיות פשוט וקולע.
אנחנו יודעים להביא לידי ביטוי את התכנים ולשקף בהם את המטרה השיווקית של העסק שלך.
חלק מסוגי כתיבת התוכן שאנו מספקים כוללים כתיבה למדיות החברתיות, כתיבה לפרסום, הזנת תוכן, תוכן למטרות קידום אורגני ועוד 😊

אימוג'ים נכנסו לחיינו לפני קצת יותר מעשור ושימוש ראשון בהם נראה בתקופת מצרים העתיקה.

חשוב להתאים את השימוש באימוג'י לסוג הקהל שיצרוך את הטקסט. לפעמים שימוש באייקון אחד יוכל להסביר מה שמשפט שלם לא הצליח.

אפיון

כל פרויקט כתיבת תוכן מתחיל מאפיון מקצועי. ראשית יש להכיר את המוצר/שירות ואת השוק בו הוא משווק. יש להבין מה מטרת הפרויקט ומהו הקונספט השיווקי והעיצובי ובאיזה פלטפורמות יוצגו הטקסטים. צריך גם לדעת מיהו הקהל שיקרא את הטקסטים ולדעת את צרכיו והרגליו בצריכת סוג המוצר/שירות. לבסוף, על סמך המידע שנאגר יש לפתח סגנון כתיבה שממנו יופקו טקסטים איכותיים התואמים בצורה מדויקת לצרכי העסק ובמיוחד לצרכי לקוחותיו.

סגנונות כתיבה

כשמשווקים ומפתחים את העסק ובכלל כשמפרסמים תכנים באינטרנט, רצוי לפתח סגנון כתיבה שמצליח לבטא ולהעביר את המסר השיווקי ובו זמנית גם מתאים לקהל שצורך אותו. סגנונות אלו מתבססים על פילוח מדויק של קהל היעד, צרכי העסק וסגנונו וכמובן על ניסיונו וכשרונו של כותב התוכן.

השראה

כותב תוכן מקצועי שואב השראה ממגוון רחב של תכנים ביניהם מקורות עיתונאיים, ספרותיים, היסטוריים, טכניים, פסיכולוגיים, אקטואליים ועוד.בעזרת ניסיון וידע בנושאים אלה שמגדילים את "ארגז הכלים" של כותב התוכן ניתן לכתוב טקסטים איכותיים שיפיקו את המקסימום עבור העסק.עולמו של כותב התוכן עשיר ומגוון ומכיל ידע רב במגוון תחומים.

יחסי ציבור

הטקסטים הכתובים מייצגים את העסק שלכם ואת מטרותיכם. חשוב שהטקסטים יהיו איכותיים ומותאמים גם לקהל ספציפי ובאותה עת גם גמישים ונוחים לכל לקוח פוטנציאלי אחר.

בדיקת מתחרים

בדיקת המתחרים נחוצה כאשר אנו רוצים לדעת איך המתחרים שלנו מתנסחים ואיך הקהל מתרשם מהם. ניתן לראות את סגנון ההתבטאות, את רמת המקצועיות ואת המקומות לשיפור. כשיש לכותב התוכן מידע מספק, ניתן, בעזרת כישרון הכתיבה שלו ובעזרת סביבת עבודה טכנולוגית להתעלות על המתחרים ולהשיג ביצועים גבוהים מהם.

קהלים

סוגי הקהל הם "נתון" שמתקבל מחקר השוק של העסק ומהזירה העסקית, פילוח קהל היעד רלוונטי עבור כותב התוכן שבעזרתו יכול לדעת עבור מי הוא כותב. סוגי הקהל הם בעצם הצרכנים של השירות או המוצר שאתה מספק ומקוטלגים לרוב על פי סוג אוכלוסייה, מיקום, גיל, מצב משפחתי ועוד..

סביבת העבודה

בכדי ליצור תכנים איכותיים על כותב התוכן לדעת את צרכי העסק המדויקים, את הקונספט השיווקי ולעבוד בשיתוף פעולה עם מעצב גרפי, מנהל הקמפיין ומנהל הפרויקט. נחוצה היכרות עם מגוון פלטפורמות ורשתות חברתיות, היכרות עם הסביבה התוכנתית וכישורי כתיבה והתבטאות יוצאי דופן.

סימני פיסוק

חשוב לשמור על סימני פיסוק, כשקוראים טקסטים ללא סימני פיסוק זה מסרבל את המשפט וגורם לקורא לחוות חוויה שלילית.

סלנג

קהל היעד שלך צעיר? מעריצים את ביילי אייליש ומכורים לממים? או שהוא מורכב מהייטקיסטים ציניקנים? או שבכלל יש להם מדבקה של אבא פגום על הרכב; שילוב סלנג הוא טבעי ואפקטיבי והופך את הטקסט לאנושי יותר ומדויק יותר בתקשורת בין העסק ללקוח.

תחביר

בלשון הכתובה יש להשתמש בצורות הלשון התקניות בכל סוגי המשפטים. משפט הופך למסורבל כשהתחביר שלו שגוי, זה מעיד על חוסר מקצועיות וכמובן מאבד את הפואנטה.

הגהה

"שגיעות קתיב" מסיחות את דעתנו וגורמות לנו להתייחס בזלזול לטקסט שאנו קוראים.
האמת שזה די הגיוני, זה לא נראה מקצועי וחלקנו חווים מכך אף זעזוע קל.

הזנת תוכן

אנו מספקים גם שירות הזנת תכנים שכולל הזנת תכנים לאתר האינטרנט, הזנת תכנים במדיות החברתיות, הזנת תוכן בפלטפורמות ועוד.
הזנת תוכן יכולה להתאים עבור מוצרים חדשים, דפים חדשים באתר, שינויי ותיקוני מלל, קידום אורגני ועוד.

כתיבה לאתרים

התוכן הכתוב באתר אינטרנט צריך להיות ענייני ומתוחכם, התוכן צריך לספק את צרכי הגולש ואת צרכי גוגל.
לצורך כך, בתהליך כתיבת התוכן על הכותב להכיר את העסק וסגנון התנהלותו, להכיר את קהל היעד הפוטנציאלי, להסתנכרן עם עמיתיו לפרויקט (מעצב גרפי, אחראי הפרויקט) וכמובן להבין ולהכיר את מנוע החיפוש של גוגל ולהתאים את התכנים בהתאם.

כתיבה לדפוס

כתיבת תוכן לדפוס מאופיינת בטקסטים מתומצתים ובכתיבה מותאמת לסוג התצוגה.
הטקסטים יכולים להיות אינפורמטיביים כמו טקסט שרשום על תפריט או על כרזה ויכולים להיות הסברתיים כמו טקסטים שנועדו לקריאה מעמיקה כדוגמת קטלוגים, עלונים ומסמכים.

קידום אורגני באינסטגרם

באינסטגרם קיימת רשת חיפוש נרחבת שאליה ניתן להתחבר בהזנת "האשטג" בפוסט. האשטאגס אלה יופיעו לכל מי שיחפש את אותה המילה ובעצם משמשים ככלי לקידום אורגני באינסטגרם. האשטאגים נועדו בעיקרון יותר לאפיין את התמונה ופחות עבור הגדלת הפופולאריות של העמוד, לכן יש לכתוב את הנושאים שמאפיינים ביותר את התמונה ולהשתדל לא להתפזר כי אינסטגרם מסננת מי שמגזים בהאשטגים.

קידום אורגני בגוגל

טקסטים שכתובים באינטרנט נסרקים על ידי גוגל ומאפשרים לאנשים להגיע אל העסק אך כל טקסט שמתיימר להיות איכותי מחויב לעבור התאמה למנוע החיפוש בעזרת תוכנות לבדיקת טקסטים ועל פי תוצאותיהן לערוך ולשכתב את הטקסטים בצורה שתהיה קריאה גם ללקוח וגם לגוגל 😉

זמן קריאה

בכל פרויקט כתיבת תוכן יש לחשוב על זמן הקריאה של הטקסט.
טקסט ארוך מידי יכול לאבד מהאפקטיביות, לסרבל ואחרי הכל לא לכולם יש זמן לקרוא הכל. טקסט קצר מידי יכול להיות לא אינפורמטיבי מספיק ויגרום ללקוח לדפדף אותך. זמן הקריאה הוא מרכיב חשוב בטקסט סופי ואיכותי, כותב תוכן מקצועי בודק את זמן קריאתו בתוכנות שמיועדות לכך.

כתיבה למדיות

רוב הטקסטים והתכנים הכתובים נמצאים כיום באינטרנט וברשתות החברתיות. כתיבה למדיות צריכה להיות מותאמת לפי צרכי הקהל וסוג הפרויקט. פרויקט כתיבה למדיות יכול להיות כתיבת טקסטים שיופיעו בפוסטים ברשתות החברתיות, כתיבה לפרסום בגוגל ופייסבוק ויכולים להיות גם טקסטים לדיוור אלקטרוני.

סטנדרטים ומלל

בכל פלטפורמה שאליה מיועד הטקסט לעלות קיימים סטנדרטים שונים לכמות המילים בפוסט/פסקה. בפלטפורמות הפרסום יש הגבלה על כמות המילים שניתן לכתוב ועל כן יש לשכתב ולתמצת את הטקסט בצורה שתתאים במדויק.

פופאפ הוא כפתור קטן בצידי האתר שבלחיצה עליו גורם לפתיחת "חלון קופץ" ובו אפשר לכתוב טקסטים ולעצב תמונות כמו דף רגיל, לפנק מידי פעם בקופון אבל יש לו פאנץ'; ניתן לשלוט על ההופעה שלו.

ניתן גם לתכנן את הופעת הפופאפ לפי הגדרות שמעידות על "כוונות" מסויימות של הגולש, כמו חלון קופץ מותאם לביקורך הראשון באתר או חלון קופץ לאחר שגלשת 4 דקות באתר, בנוסף אפשר להגדיר את הופעתו לטריגרים מורכבים כמו מעבר תנועת עכבר שמעידה על כוונות יציאה מהאתר ועוד