קידום אורגני SEO

קידום האתר

קידום אתר האינטרנט בצורה אורגנית מכיל את הדרכים לשווק את התוכן שבאתר לקהל הרחב בצורה חופשית ובלתי תלויה בפלטפורמות פרסום. קידום האתר יתבצע על ידי הוספת תכנים בתדירות גבוהה ועמידה בסטנדרטים של מנוע החיפוש גוגל. לצורך קידום האתר יש לממשק אותו עם מגוון רחב של פלטפורמות ולהתכונן לעבודה עם "ביג דאטה".

אפיון

כל פרויקט קידום אתרים מתחיל באפיון מדויק ומקצועי שנועד למצא ולהפיק את המקסימום מהפרויקט. האפיון יתחיל מבדיקת צורכי העסק, חקר השוק ובדיקת המתחרים. לאחר מכן תיבנה התוכנית לקידום האתר שתכלול את פיתוח התשתיות המתאימות ואת אופן הקידום וסגנון העבודה. לבסוף, כשהכל מחושב ומסונכרן יחל ביצוע הפרויקט תוך התנהלות ושקיפות מלאה מול הלקוח.

SEO Search Engine Optimization

משמעות המונח SEO היא מיטוב למנוע החיפוש של גוגל. כל אתר אינטרנט נסרק על ידי גוגל, לאחר מכן האתר או הדף "מדורג" ומקבל ציון ובהתבסס על הציון מקבל את החשיפה במנוע החיפוש. הפרמטרים שמשפיעים על אותו דירוג כוללים את התאמת האתר להיררכיית HTML נכונה, ייצוג הטקסט עבור המערכת, מילות המפתח ועוד. גם הצד הטכני משפיע על דירוג האתר בגוגל ולכן עבודת הSEO מתאפיינת גם בשיפור מהירות טעינת הדפים, עמידה בתקני אבטחה, בנייה והחלפת קישורים, עדכון האתר בתדירות גבוהה ועוד.

גוגל תמונות

חיפוש תמונות בגוגל הוא דבר ידוע, הוא מאפשר למצוא תמונות, להשתמש בהם או להיכנס דרכם לאתר ועוד. אלגוריתם החיפוש של התמונות מזהה תמונות דומות ומקטלג אותם, כך שכשבאתר נוספת תמונה חדשה ומקורית גם גוגל יודע את זה ומדרג אתכם בהתאם. חשוב לדעת כי תמונות איכותיות (כמו מנה מעולה שהכנתם, תמונה מאירוע עסקי או אפילו מוצר קול) מעלות את החשיפה של העסק ויגרמו ליותר לקוחות להגיע גם לאורך זמן, מכיוון שתמונות כמו טקסט הן נכס רוחני של העסק. בהעלאת תמונה לאתר, יש לשים לב לשם שניתן לקובץ התמונה; שם התמונה מהווה את התיאור שלה עבור גוגל ויציג אותה גם בהתבסס על שמה ולכן, רצוי שהטקסט בשם התמונה יתאר אותה בצורה הטובה ביותר. לדוגמה – במקום להשתמש בשם דיפולטיבי כמו "iphone22112020" אפשר לכתוב "שולחן משרדי מעץ אלון [שם החברה]".

גוגל עסקים

גוגל מספקת שירותים לעסקים שמאפשרים להזין פרטים של העסק ולהציגם לגולשים שסביר להניח שיתעניינו בשירותיו.הפרטים שיוצגו יהיו אינפורמטיביים ומטרתם לקהל על הניווט וקבלת ההחלטה של הגולש, הפרטים יורכבו מתיאור על העסק, כתובת האתר, כתובת פיזית, שעות הפתיחה, מספרי טלפון, ביקורות ועוד.עבודה עם סביבת העבודה של גוגל היא כלי משלים לקידום העסק ואתר האינטרנט ברחבי הרשת.

גוגל מפות (Google Maps)

במידה והעסק שלך הוא פיזי ניתן להוסיף את כתובתו לפלטפורמת המפות של גוגל, שמקבלת עדיפות במקרים מסוימים בתוצאת החיפוש.
פרסום העסק בגוגל מפות הוא חלק מסביבת הפרסום האורגני לעסקים של גוגל ובעזרת שילובה העסק יקבל חשיפה גבוהה יותר ברשת החיפוש.

מילות מפתח

מילת מפתח היא מילה שהיא נושא מרכזי בטקסט הכתוב. חזרתיות של מילת המפתח בטקסט גורמת למנוע החיפוש של גוגל להתייחס למילה ולהציג אותה לגולש שיחפש אותה על כל צורותיה השונות. בנוסף, ניתן להגדיר למנוע החיפוש את מילות החיפוש הרלוונטיות בטקסט, וכך בעזרת הגדרה נכונה וחזרתיות שלה (שמעידה שראוי שהיא תהיה מילת מפתח), ניתן למצא את מקסימום הפוטנציאל הגלום בטקסט ובמלל שבאתר.

עיצוב גרפי

עיצוב האתר יכול להיות מדהים עבור המשתמש הסטנדרטי, אך לגוגל אין עיניים והיא מגששת את דרכה בקוד האתר בכדי להבין כיצד הוא נראה, אך לא כל הנוצץ הוא זהב. עיצוב "יפה" מבחינת גוגל הוא עמידה בסטנדרטים של היררכיית הקוד העיצובי (CSS) ועמידה בסטנדרטים כמו סוגי גופן, צבעי האתר, התאמות התצוגה שהאתר מציע (רספונסיביות) וסנכרון עם כלי נגישות ועוד.

מהירות טעינת דף

דף שנטען בצורה איטית גורם לחוויה משתמש שלילית ובנוסף גם מקבל ציון נמוך בהתאם. סיבות שיכולות להיות לדף איתי הן מדיות כבדות, פלטפורמה מיושנת/לא מעודכנת או איטיות מצד השרת. שיפור מהירות טעינת האתר ועמודי האתר יחל באבחון הבעיה ופתרונה, לרוב זה מסתכם בכיווץ תמונות או ענייני שרת.

HTML וקוד

שפות התצוגה והקוד משפיעות בצורה קריטית על דירוג האתר בגוגל, יש היררכיה מקובלת של כותרות והגדרות של פסקאות, עימוד ועוד, שהגדרה נכונה שלהם מאפשרת למנוע החיפוש של גוגל לדרג את האתר גבוה יותר. גם שפת הקוד העיצובית של האתר (CSS) משפיעה על דירוג האתר, קיימים סטנדרטים של צבעים ומעברי צבע שמשפיעים על תצוגת האתר במגוון מכשירי תצוגה. בנוסף קיימים גם אלמנטים ש"חורגים" משפת האתר הבסיסית וכוללים הנפשות ואופציות אינטראקטיביות ששימוש מופרז בהן גורם לדירוג שלילי ולפעמים גם לחוויית משתמש שלילית.

אבטחת אתר

אבטחת האתר היא עמידה בתקנים ובפרוטוקולים המקובלים בעולם האינטרנט. עמידה בתקנים אלו חשובה מכיוון שהיא מרכיב בדירוג האתר במנוע החיפוש של גוגל. לרוב אבטחת האתר מסתכמת בשילוב שכבת האבטחה SSL ובמקרים שבהם מוזנים גם פרטים אישיים או רגישים ניתן להטמיע הגנות מותאמות אישית.

נגישות

נגישות אתר האינטרנט היא הצגת האתר בצורה נוחה לבעלי בעיה רפואית. החל מאוק' 15 נכנס לתוקפו חוק הנגשת האתרים לבעלי מוגבלות שמחייב את אתרי האינטרנט להוסיף כפתור שמאפשר לשלוט על פרמטרים של תצוגה שעוזרים לאותם בעלי מוגבלות. הוספת כפתור זה היא קריטית מכיוון שכך בעל האתר חשוף לתביעה וגם גוגל מזהה שהאתר אינו עומד בתקן. לצורך הנגשת האתר נדרשת התאמת הטקסטים והכותרות בצורה שתתאים לכפתור, להגדיר מה זה כותרת ומה זאת פסקה, בנוסף יש להתאים את גודל הכפתור, אפשרויות הכפתור ואופן תצוגתו במכשירים השונים.

עוגיות (Cookies)

עוגיות הן המידע הנשמר במאגר האינטרנט ויכולות לשמש את הגולש בעזרת התחברות מהירה יותר, תשלום מהיר יותר, זכירת העדפות הגולש ועוד. את בעל האתר העוגיות יכולות לשמש בכדי להפיק נתונים על גולשי האתר, הרגלי הגלישה שלהם ולקבל תמונת מצב על ה"ביג דאטה". נתונים אלו יכולים להיות רלוונטיים לצרכי התייעלות עסקית ושיווק ממוקד יותר. שילוב של עוגיות באתר האינטרנט מחייבת הוספת הצהרת פרטיות בתקנון האתר ובמקרים מסויימים גם הסכמה לכך בלחיצה (מה שיכול להוריד מחווית השימוש).

פירורי לחם (Breadcrumbs)

הטמעת פירורי לחם באתר היא שיטה בה אנו מגדירים למנוע החיפוש את צורת הניווט באתר וכך מציגים את הקישורים בצורה מובנת גם עבור הגולש וגם עבור המנוע של גוגל. למה דווקא פירורי לחם? כמו בסיפור האגדות של עמי ותמי, אנו מפזרים "עקבות" שיקלו על הניווט של הגולש באתר וימשכו אותו בצורה שמותאמת אליו ממנוע החיפוש אל הדף הרצוי. שיטה זו פותחה ע"י גוגל בשנים האחרונות במטרה ליצור סביבת עבודה נגישה ומתקדמת יותר עבור הגולשים ומתאפיינת בהיררכיית קישורים פשוטה והתאמה והטמעה של אותם "פירורי לחם".

בלוג

הבלוג הוא אחד האיזורים החשובים באתר האינטרנט, העלאת תכנים ומאמרים איכותיים יגדילו את נפח האתר וגם את דרכי ההגעה אליו ע"י הגולשים. בכל פרויקט של קידום האתר בבלוג יש לשלב תכנים מותאמי SEO שיופיעו בבלוג ובנוסף יש להעלות את התכנים/מאמרים בתדירות גבוהה בכדי "להראות" לגוגל שהאתר מתעדכן לעיתים קרובות. כתיבת תוכן איכותי למאמר בבלוג צריכה להכיל טקסטים מקוריים ואיכותיים, מקצועיים ואינפורמטיביים; זהו המקום של העסק להתבטא ולמשוך לקוחות, זה חייב להתבצע בצורה מדויקת.

קישורים (URL/לינקים)

קישורים הם כתובות אינטרנט שמובילות למקום מסוים, לרוב לדף אינטרנט באתר. כל קישור (לינק) מוביל לדף מסוים, אך מאחורי הקלעים לכל קישור שימוש אחר, חלק משמשים להפקת נתונים סטטיסטיים, חלק מייצגים קובץ גרפי, חלק מייצגים איזורים אקראיים ועוד. חלק מפעולת קידום האתר היא לייצג את הקישורים שאליהם אנו מעוניינים שגוגל יפנה ויציג אותם במנוע החיפוש עבור הגולשים. הגדרת הקישורים וסידורי ההיררכיה חשובה לסריקה נכונה של האתר על ידי גוגל ותשפיע על הדירוג שלו.

בניית קישורים

אחד התחומים שגוגל מייחסת להם חשיבות בדירוג האתר הוא בניית קישורים המקשרים אליו. למשל, לינק באתר אחר שיוביל אל האתר שלכם, יגרום להעלאת הדירוג של האתר שלכם, הרי אתרים מובילים אליו. תחום בניית הקישורים רחב ומכיל אתרים שמכילים הפניה אל האתר שלכם בתמורה לתשלום (כמו פורטל בזק 144) וישנם אתרי אינדקס חינמיים שמאפשרים קיום "סימביוזה" הדדי שמניב לך את בניית הקישור ולבעל האינדקס את האפשרות שתפורסם אצלו וכך הפופולריות של שניכם תעלה. בניית קישורים יכולה גם להיות כהפניות משאר פלטפורמות השיווק של העסק כמו דף הפייסבוק, האינסטגרם ובשאר המדיות..

סטטיסטיקות ודו"חות

כחלק מעבודת קידום האתר יש להפיק דו"חות נתונים ולנתח אותם בהתאם. אותם דו"חות יכולים להכיל כמויות ודרכים של כניסות לאתר, זמני שהייה ויציאה, מילים שדרכם הגיעו והשוואות מול המתחרים. דו"חות נתונים חשובים להתנהלות שיווקית נכונה ומשמשים אינדיקציה על התנועה והתנהגות הגלישה באתר, ובהתבסס עליהם ניתן לפתח דרכי שיווק מתוחכמות וממוקדות יותר.

סביבת העבודה

סביבת העבודה של מקדם האתרים רוויה בתוכנות וידע מקצועי. יש להכיר את ענף הקידום ותחומיו הספציפיים ואת פתרונות התוכנה בכל תחום. עבודת קידום האתרים כוללת הפקה וניתוח מידע סטטיסטי, הטמעת טריגרים, חקר מילות מפתח, בדיקות מילים, בדיקות מתחרים, עבודה עם סביבת וורדפרס, עבודה עם סביבת גוגל, שליטה בקוד ובתקנים אינטרנטיים.. להמשיך? יש להכיר גם את סתם סתם, דברו איתנו אם בא לכם זריקת טראפיק 😉

טעויות נפוצות

טעויות נפוצות שמשפיעות על דירוג האתר בגוגל יכולות להיות חוסר התאמה להיררכיית הHTML, מבנה קישורים לא מאורגן, חוסר התאמה בייצוג כלפי המערכת ולפעמים גם תשתיות לקויות של העסק ואף עבודה לא מקצועית. כל בעיה ניתנת לתיקון ואף לשדרוג 😊

מודל עבודה

פרויקט קידום יכול להיות תכנון וביצוע של קידום האתר בזמן בניית האתר ועלותו תשולב בהצעת המחיר של בניית האתר. פרויקט יכול להיות גם תיקון וקידום של אתר קיים ועלותו תתומחר על פי סדר הגודל, זמן העבודה והתאמתו לקונספט השיווקי. יש מצבים שעבודות לקידום האתר יתומחרו חודשית, כמו בכתיבת מאמרים לקידום בבלוג. כך או כך אנו נגיע איתך לעמק השווה בענייני התשלום וניתן לך את התפוקה המקסימלית 😊