Media-Shark

דיוור במייל

דיוור במייל הוא כלי שיווקי שמאפשר לעסק לשמור על קשר ולטפל בצרכי לקוחותיו וליצור אינטראקציה עם לקוחות פוטנציאליים. דיוור אלקטרוני מאפשר לשלוח הודעת אימייל לכמות רבה של כתובות, ולכן משלב כלים לניהול ואיסוף של נתונים, קטלוג של לקוחות, רשימת תפוצה, אוטומציות דיוור ומגוון אופציות נוספות שיגרמו לשליחת הודעות מותאמות בצורה אוטומטית.

(לחצו על התמונה מנת להגדיל אותה)

עיצוב

עיצוב הודעת המייל תהיה בהתאם לקונספט השיווקי ולשפה העיצובית של העסק. הודעת המייל יכולה להכיל עיצוב תמונה או גרפיקה של מוצר חדש או ליין מוצרים חדש ועוד. בהודעת המייל ישולבו כפתורי הנעה לפעולה, הטמעתם של כפתורים אלו בעיצוב המודעה תשפיע על נתוני המדידה ועל שרשרת ההמרה.

סוגי דיוור

ניתן להפיץ דיוור במייל למגוון רחב של סוגי קהלים כמו דיוור לצרכי שירות, דיוור ללקוחות קיימים, דיוור ללידים חמים וקרים, דיוור לצרכי B2B ועוד. צרכי הדיוור של העסק משתנים על פי סוג העסק והיקף הפעילות השיווקית.

כתיבת תכנים

הטקסטים בגוף המודעה צריכים להתאים לקונספט השיווקי. כתיבת התוכן יכולה להיות אינפורמטיבית כמו הודעות דיוור בנושאי שירות לקוחות, היא גם יכולה להיות בסגנון מכירתי עבור קד"מ ועוד. חשוב להקפיד שהתוכן יכלול טקסטים מתומצתים ומניעים לפעולה.

קטלוג לקוחות

קטלוג לקוחות לפי פרמטרים מסויימים יאפשר להתאים עבורו את התכנים שיקבל במייל. לדוגמה אם זוהתה התנהגות של התעניינות במוצר או רכישה של מוצר ניתן יהיה להתאים הודעות דואר שיכולות להיות רלוונטיות לאותו סוג של לקוחות.

מועדון לקוחות

מועדון הלקוחות הוא כלי שיווקי שבאמצעותו ניתן לשלוח תכנים ללקוחות שהביעו את רצונם לקבל גם הודעות דיוור. הודעות דיוור למועדון לקוחות יכילו לרוב עדכונים וחידושים בעסק, הנחות ומבצעים ועוד.

שימור לקוחות

ניתן להשתמש במערכת הדיוור עבור שימור הלקוחות של העסק, ניתן לשלוח מיילים על מוצרים חדשים, הודעות לחברי מועדון, הודעות על הנחות וקופונים, הודעות ברכה ותודה ובעצם, כל מה שיגרום ללקוחות שלכם להיזכר בכם מדי פעם.

הנחות ומבצעים

מה, לא תפנקו מדי פעם את הלקוחות באיזו הנחונת? הנחה, מבצע, קופון, שובר – איך שלא תקראו לזה, האפקט עובד. שילוב של הנחות ומבצעים יכולות להיות בסיס לקמפיין דיוור ללקוחות קיימים או עבור לקוחות פוטנציאליים. מבצעים והנחות לרוב ניתנים למוצרים מצליחים כמו מוצרי "בסט סלר", בהחלט ניתן גם לשווק מוצר ש"פחות הולך" במחיר אטרקטיבי ובכך להעלות את החשיפה אליו (ואף להבין האם שווה להמשיך לשווק אותו). אפשר גם לשלב מבצעים והנחות לקראת חג קרב או אירוע מיוחד ובכך להעביר את המסר בצורה נעימה ואפקטיבית.

רשימת תפוצה

רשימת תפוצה היא כתובות הדוא"ל שנמצאות ברשותכם ואליהם יישלחו הודעות הדיוור. רצוי לקטלג את כתובות הדוא"ל שיופיעו ברשימת התפוצה על פי גורמים כמו התעניינות במוצר X, לקוח חדש/ישן, ליד קר/חם, השארת פרטים באתר ועוד.

דואר זבל

דואר זבל הוא "גורם האכיפה" בתחום הדיוור, כיום יש כל כך הרבה דואר זבל עד כדי כך שהוא מהווה איום על קיומו של הדיוור אלקטרוני, עקב כך נוצרו תקנים ורגולציות שמחייבים לעמוד בסטנדרטים שונים כמו חובת הוספה של כפתור להסרה, שמירה על פרטיות, קנסות והגבלים עסקיים ועוד. דואר אלקטרוני מקוטלג כ"זבל" על ידי גורמים רבים כמו איכות כתובות האימייל, תדירות השליחה, תוכן ההודעה ועוד. על מנת לשלוח הודעות דיוור שאינן נחשבות כזבל יש לתכנן את הודעת הדיוור בצורה מיטבית ולהתאים אותה עבור הלקוחות.

פרסום מתוזמן

את שליחת המיילים ניתן לתזמן, למשל ניתן לשלוח הודעות שהכנו מראש בתאריכים וזמנים שנבחר, לעומת זאת ניתן גם לשלוח הודעות אוטומטיות במקרים בהם הופעל טריגר ששולח הודעה או כמה הודעות מותאמות.

אוטומציות דיוור

אוטומציה במערכת דיוור מתאפיינת בשליחת אימיילים מותאמים ללקוח ופיתוח דרכי הנעה לפעולה. בעזרת נתונים ואינדיקציות ניתן לשלוח דיוור מותאם ללקוח, ניתן לראות את מידת התעניינותו בדיוור (על ידי ניטור של פתיחת המייל או הקלקה על קישורים) וכך להתאים עבורו את האימיילים הבאים שיקבל מאיתנו ולהעלות את אחוזי ההמרה.

פלטפורמות

קיימות מגוון רחב של פלטפורמות שמספקות שירותי דיוור, רובן מספקות "פיצ'רים" סטנדרטיים כמו עיצוב המודעה, הטמעת מעקבים והצגת נתונים ועוד. ההבדלים בין הפלטפורמות יהיו מודל התשלום – תשלום חודשי עבור X אימיילים בחודש. הבדל נוסף הוא אינטגרציות שמספקות אותן פלטפורמות, לדוגמה מערכת הדיוור המוכרת MailChimp מאפשרת להתממשק עם פלטפורמת פייסבוק ובכך לקבל "שליטה" בעוד אפיקי שיווק, לעומת רוב החברות שאין ברשותן אופציה זו ובכך מוגבלות יותר. הפלטפורמות שאנו אוהבים לעבוד איתן הן ActiveTrail הישראלית לעסקים קטנים – בזכות הממשק המתקדם ונוחות השימוש וMailChimp המובילה מובילה בתחום – בזכות ריבוי האופציות, האינטגרציות וסביבת העבודה המתקדמת.

נתונים ודוחות

פלטפורמות הדיוור מאפשרות לקבל נתונים ולהפיק מהם דו"חות שישפיעו על ההתנהלות העסקית.
הנתונים המופקים הם נתוני מדידה, ניתן לדעת מתי המייל נפתח ואם בכלל, כמה פעמים נפתח, מי הסיר את עצמו ועוד.

פופאפ הוא כפתור קטן בצידי האתר שבלחיצה עליו גורם לפתיחת "חלון קופץ" ובו אפשר לכתוב טקסטים ולעצב תמונות כמו דף רגיל, לפנק מידי פעם בקופון אבל יש לו פאנץ'; ניתן לשלוט על ההופעה שלו.

ניתן גם לתכנן את הופעת הפופאפ לפי הגדרות שמעידות על "כוונות" מסויימות של הגולש, כמו חלון קופץ מותאם לביקורך הראשון באתר או חלון קופץ לאחר שגלשת 4 דקות באתר, בנוסף אפשר להגדיר את הופעתו לטריגרים מורכבים כמו מעבר תנועת עכבר שמעידה על כוונות יציאה מהאתר ועוד