Media-Shark

שירותי העיצוב לדפוס שאנו מספקים כוללים את כל סוגי העיצוב למוצרי הדפוס הנפוצים: עיצוב כרטיס ביקור, עיצוב תפריטים, פלייר, פוסטר, רול אפ, מעטפות ומכתבים, איוונט (כרזה), מוצרים ממותגים, קטלוגים, מגנטים, כריכות וספרים, פרוספקט, פולד (אוגדן), ברושור (עלון), אריזות, מדבקות, עיצוב מסמכים ועוד.

פרינט/דפוס

עיצוב להדפסה (פרינט) 

עיצוב לדפוס מכיל את כל העיצובים שמיועדים להדפסה.
עיצובים אלה מעוצבים בהתאם לסטנדרטים ולתקנים המקובלים בתחום (לדוגמה גודלו של כרטיס ביקור סטנדרטי הוא 9X5 ס"מ).
פרויקט עיצוב לדפוס מתחיל מאפיון הפרויקט והקונספט השיווקי, איסוף החומרים והטקסטים הנדרשים ע"י הגרפיקאי ולבסוף יצירת קובץ גרפי חדש שניתן לעבוד איתו ולהפיק ממנו תוצר בבתי דפוס ובמשרדי הוצאה לאור.
עיצוב לדפוס הוא תחום עיצוב מסורתי וותיק והתפתח בעצם מהרגע שהאות הראשונה נכתבה אי שם במאה ה-19.

prined image on a shelf

סטנדרטים

בכל עבודת עיצוב לדפוס קיימים סטנדרטים ותקני איכות שונים, בנוסף בבתי הדפוס קיימות מדפסות וסוגי ניירות ודיו מגוונים אשר יכולים לשדרג את המוצר המוגמר שלכם.
שיטות חיתוך וקיפול הם דבר סטנדרטי בתחום וזהו בעצם מידע שחשוב שיהיה בידיכם כשאתם פונים לגרפיקאי לצורך פרויקט לדפוס.

צבעים

סגנונות הצבעים במדיה המודפסת שונים מהמדיה שעולה לדיגיטל, הסיבה היא שבצג אלקטרוני הצבעים זוכים להארה פנימית ודיוק הצבעים גבוה ומדויק יותר ממדיה שמודפסת.
בהתאם לזאת, כשעורכים עיצוב גרפי שייעודו לדפוס חשוב לעבוד עם סגנונות הצבע המקובלים לדפוס CMYK ולהמנע מצבעי סטנדרט RGB שמיועדים לדיגיטל ושונים בפורמטם ובייעודם.

מודל
עבודה

סגנון העבודה תלוי בפרוייקט, לפעמים זה יכול להיות עלות חד פעמית לפרוייקט, במקרים מסויימים הפרוייקט יתומחר על פי שעת עבודה ופרוייקטים מתמשכים לרוב יתומחרו חודשית.

images-Scattered

טיפוגרפיה

טיפוגרפיה היא פעולת העימוד וסידור הטקסט במסמך/פרוייקט. כשניגשים לעבודת גרפיקה המכילה טקסט יש להתאימו בצורה הגיונית ופרופורציונאלית לתמונה. יש לבחור את הפונט ומשקלו, להחליט על גדלי הטקסטים, ליישר את הטקסטים בהתאם לעיצוב הגרפי ולהשתמש בצבעים מתאימים. ניתן לכוון את ריווח האותיות, גובה האותיות ולשלב אלמנטים עיצוביים בטקסט.

פונטים
(גופנים)

כשניגשים לפרויקט עיצוב לדפוס כמו עיצוב תפריטים או עיצוב כרטיס ביקור חשוב להשתמש בפונטים שייצגו אתכם כראוי, קיימים המון פונטים חינמיים באינטרנט וגם כאלה בתשלום.
במידה והחלטתם לבחור פונט בעצמכם יש לבדוק את המשקלים שלו ואת זמינותו בשפה האנגלית והאופציונליות שלו (מספרים ותווים מיוחדים) וכמובן את זכויות השימוש, לאחר מכן להעבירו לגרפיקאי בקבצים בפורמט ZIP/RAR/TTF/FNT המכילים את הפונט וניתנים להעלאה לתוכנת העריכה.

שפה
עיצובית

כשעורכים גרפיקות לדפוס רצוי להתייחס לשפה העיצובית שאליה מכוון המותג, הצבעים המוסכמים והפונטים שמייצגים אתכם יהוו את סימן ההיכר של המותג שלכם.
בנוסף ניתן להוסיף אלמנטים שקשורים לשפה העיצובית כמו לוגו, סלוגן, או אלמנטים חוזרים.

השראה

לפני שמחליטים על עיצוב צריך לקבל השראות מעיצובים קיימים, יש להכיר את המתחרים ואת השפה העיצובית המוסכמת באותו תחום.

גרפיקה
וקטורית

גרפיקות וקטוריות אלו קבצים שנוצרו בתוכנת עריכת גרפיקה (אילוסטרייטור) ומשמשים כפורמט הקובץ הגרפי האיכותי ביותר שיש.
קובץ וקטורי ניתן להגדיל ולהקטין ללא חשש משינוי באיכות התמונה מכיוון שהתמונה אינה מורכבת מפיקסלים אלא מנוסחה מתמטית.
מעצב גרפי מקצועי בפרויקט עיצוב לדפוס חייב לעבוד עם גרפיקות וקטוריות מכיוון שהן מיועדות להדפסה.

תוכנות

סביבת העבודה בפרויקט עיצוב לדפוס מגוונת וכוללת מגוון תוכנות עריכה בהן תוכנות לעריכת תמונה (פוטושופ), תוכנות לעריכת וקטור (אילוסטרייטור) תוכנות לעימוד וטיפוגרפיה (אינדיזיין) ותוכנות לאפיון ותכנון (XD).
הפורמטים המקובלים בתחום הם קבצי PNG, JPEG, PSD, AI, INDD, PDF, XD, SVG.

 קריאייטיב

פרוייקט לדפוס מתחיל במחשבה עמוקה ובתכנון קפדני של טיב הפרויקט ואופן פיתוחו.
חשוב להגדיל ראש ולקבל השראות ממתחרים ופרויקטים מצליחים דומים.
כשניגשים לפרויקט שמטרתו לדפוס יש להתכונן לעבודה משותפת עם בית דפוס, כותב תכנים, מעצב

שירותי העיצוב

עיצוב תפריטים

עיצוב תפריטים למסעדות, פאבים או בתי קפה מתחיל בבניית קונספט עיצובי בהתאם לשפה העיצובית של העסק שלך, יש לפתח סגנון כתיבה תואם ולהכין רשימה מסודרת של כל המנות ותמחור שלהן ללקוח.
יש לבחור פונטים נעימים ורלוונטיים לסוג העסק ובנוסף יש לבצע סידורי עימוד לטקסט שיוצג בתפריט.
עיצוב תפריט יכול להגיע בתצורות שונות, בפריסה ייחודית של התפריט ובסוג הדף.

כרטיס ביקור

כרטיס ביקור סטנדרטי הוא בגודל של 9X5 ס"מ ומכיל בד"כ את הלוגו, גרפיקה מעוצבת, פרטי התקשרות ומידע מתומצת.
ניתן לעצב את הגרפיקה שתופיע בכרטיס הביקור בהתאם לשפה העיצובית שמאפיינת את העסק שלך.
כרטיס הביקור מיוצר מסוגים שונים של נייר בעובי ובאיכות שונה שיכולים להשפיע על יוקרת הכרטיס, רצוי להתייעץ עם בית הדפוס לגבי סוג הנייר ועלותו.

איוונט (כרזה)

עיצוב איוונט יכול להיות עיצוב הזמנה לאירוע, הזמנה לכנס, הזמנה להופעה או הזמנה רשמית כלשהי.
עיצוב איוונטים מאופיינים בעיצוב אישי בהתאם לצרכיך.

פליירים

פלייר הוא דף מעוצב לצרכי שיווק שמגיע בתצורת דף אחד ומיועד להפצה המונית.
עיצוב הפלייר מכיל את עיצוב הרקע והוספת אלמנטים עיצוביים, הוספת הלוגו ועימוד וסידור הטקסטים בדף.
סוג הנייר ואיכות של פלייר נמוכה לעומת מוצרי השיווק המקבילים וזאת מכיוון שפלייר מיועד להפצה המונית ועלויות גבוהות מבטלות את האפקטיביות.

מעטפות ומכתבים

עיצוב מעטפות ומכתבים מאפשרים לכם לשלוח את המסמכים החשובים ללקוחות שלכם בצורה מקצועית ומודרנית, ניתן לשלב סוגי הדפסה שונים שיכולים להעלות את איכות ויוקרת המעטפה.
יש להתייעץ עם בית הדפוס טרם ביצוע עבודת עיצוב ולקבל מהם הצעה אטרקטיבית למעטפות שנראות לטעמכם ולסגנונות ההדפסה האפשריים על מעטפות אלו.

כריכות וספרים

עיצוב לכריכה וספרים זה פרוייקט מאתגר שמכיל עבודה משותפת עם מאייר, עם כותב הספר, ומשרד ההוצאה לאור.

עיצוב מסמכים

עיצוב מסמכים יכולים להועיל ולהקל על האוטומציה של העסק.
ניתן לעצב מסמכים שייעודם להדפסה ולדיגיטל וגם לצרכי הרשויות כמו טופס הצעת מחיר, חשבוניות וקבלות, הזמנות סחורה, טופס משלוח, תעודות וטפסים רשמיים אחרים.
עיצוב מסמך זהו פרויקט מורכב המשלב עבודת גרפיקאי שמומחה בתוכנות ההוצאה לאור והווקטור (אינדיזיין ואילוסטרייטור), ועבודה עם כותב תוכן מקצועי שאחראי על טקסטים והגהה.

רול אפ

רול אפ הוא פוסטר קשיח שנשלף ממתקן ייעודי.
נהוג להציב רול אפים בכנסים ואירועים רשמיים וגם בכניסה לבית עסק ממותג.
ברול אפים מציגים מטרה או קונספט שיווקי שעליו הוחלט מראש.

פרוספקטים

פרוספקט הוא סוג של עלון שמחולק לכמה חלקים וניתן לקיפול, הוא כולל כריכה, דפי מלל וכריכה אחורית.
פרוספקטים יכולים להכיל מידע מפורט על העסק ועל השירותים/מוצרים שלך.
לרוב מעבירים פרוספקט ללקוח ע"י סוכן/מדריך או בבית העסק.
עיצוב הפרוספקט צריך להיות אינפורמטיבי ומקצועי ביותר מכיוון ש"חיי המדף" שלו קצרים.

הוראות הפעלה
/שימוש

במידה וברשותך מוצר שמחוייב בצירוף הוראות הפעלה/שימוש ע"י מכון התקנים/משרד התמ"ת יש להערך ולהכין את הפרמטרים הקונקרטיים שעל פיהם יבוסס דף ההוראות.
חשוב שפרטים כמו גודל אריזת המוצר וטקסטים של אופן השימוש יהיו בהישג ידך.
ניתן לתרגם הוראות משפה זרה, ניתן להדפיס בצבע וחשוב שההוראות יתקפלו אל תוך המוצר.
בנוסף יש לקבל מידע מבית דפוס לגבי סוגי הדפים וסוגי הקיפולים שמהם ההוראות ייוצרו.

קטלוגים

עיצוב קטלוג יכול להתאים לתצוגת מוצרים/פרוייקטים בצורה מקצועית.
עיצוב הקטלוג מכיל מספר דפים מעוצבים שאליהם מתווסף טקסטים רלוונטיים, יש לקבל מבית הדפוס מידות של הקטלוג לפני ביצוע עבודת העיצוב ע"י גרפיקאי.
קיימים סוגים שונים של קטלוגים בגדלים ואיכויות שונות ועל כן רצוי להתייעץ עם בית הדפוס לפני הרכישה.
ניתן גם להמיר את הקטלוגים לפורמט PDF אשר ניתן לצפייה גם דרך המחשב.

מוצרים ממותגים

מוצר ממותג הוא מוצר שמותג ע"י העסק שלך ומחולק ללקוחות לצרכי שיווק העסק.
מוצרים אלה יכולים להיות מצת, עץ ריח, עט, פד לעכבר ועוד.
ביצוע העבודה הגרפית והטמעת המיתוג על המוצר צריכה להתבצע בהתאם ליכולות ובתיאום מול בית הדפוס ובעזרת הקבצים הגרפים המקובלים.

אריזות

עיצוב אריזות יכול לכלול אריזה של מוצר, עטיפה, שקית וכל פריט אחר שמייצג את האריזה.
עיצוב האריזה מתבסס על הטמעת הלוגו בשילוב טקסטים שמזוהים עם המותג/מוצר ואלמנטים עיצוביים נוספים.
יש לתכנן את אריזת המוצר עם האדם האמון על כך ולהעביר לגרפיקאי מידות, קבצים ואת קונספט האריזה.
בעיצוב גרפי לאריזה יש לעבוד עם תוכנה ליצירת קבצים וקטוריים שכן ההטמעה של הגרפיקה על האריזה תוכל להיות דינמית ולהתאים בקלות לכל סוג של הדפסה.

מדבקות

עיצוב מדבקות יכול להיות מדבקה ממותגת או סטיקר, יכולות לשמש גם כחלק מקמפיין שיווקי ויכולות לשמש כהדבקה כתווית על מוצר או לייצוג מרכיבי המאכל.
המדבקה יכול להיות מודבקת ישירות על המוצר או על האריזה ועל כן חשוב להתייעץ עם בית הדפוס לגבי סוג הדבק.
ניתן גם להדפיס גם מדבקות עם רקע שקוף במידה וברשותכם קובץ וקטורי ולבית הדפוס מדפסת מתאימה.

ברושור (עלון)

ברושור/עלון הוא דף מעוצב המכיל טקסטים ותכנים גרפיים המציגים את העסק/הקונספט שאליו הוא מיועד.
ניתן להשתמש בעלון מנויילן (לימינציה) ועם כריכות שונות שישפיעו על יוקרת העלון בתיאום עם בית הדפוס.

מגנטים

פרסום על מגנט יכול להתאים לעסקים שמפרסמים שירותים, בעלי מקצוע, שליחויות ,מזון עוד.
בעיצוב מגנט יש לשלב את הלוגו, העיצוב שיוצג ופרטי ההתקשרות.
בבתי דפוס מסויימים קיימת מכונה לחיתוך מגנטים ובעזרתה ניתן לחרוג מהתבנית המרובעת של המגנטים וליצור מגנטים עם תבנית ייחודית.

פולדר (אוגדן)

פולדר (אוגדן)
פולדר זה תיקייה עם כריכה שנועדה לאחסן את הניירת אודות העסק/הפגישה.
עיצוב הפולדר כולל 4 עיצובים – כריכה קדמית ואחורית ושני הדפים הפנימיים.
עיצוב הפולדר יבוצע בהתאם למידות הפולדר והקונספט העיצובי.

פופאפ הוא כפתור קטן בצידי האתר שבלחיצה עליו גורם לפתיחת "חלון קופץ" ובו אפשר לכתוב טקסטים ולעצב תמונות כמו דף רגיל, לפנק מידי פעם בקופון אבל יש לו פאנץ'; ניתן לשלוט על ההופעה שלו.

ניתן גם לתכנן את הופעת הפופאפ לפי הגדרות שמעידות על "כוונות" מסויימות של הגולש, כמו חלון קופץ מותאם לביקורך הראשון באתר או חלון קופץ לאחר שגלשת 4 דקות באתר, בנוסף אפשר להגדיר את הופעתו לטריגרים מורכבים כמו מעבר תנועת עכבר שמעידה על כוונות יציאה מהאתר ועוד