מילת מפתח
מילת מפתח היא מילה מרכזית שמאפיינת את הצורך הפרסומי
הטמעת מילות מפתח בקמפיין יובילו להופעת הפרסום אצל מי שחיפש אותן. מילות מפתח יתקבלו על ידי אפיון מקצועי ומדויק וגם ע"י בדיקת מתחרים. מילת מפתח איכותית צריכה להתאים למה שגולש סביר או ספציפי יחפש בגוגל, לצורך כך ניתן לשלוט על פרמטרים שמשפיעים על ההתאמה של מילות המפתח עבור הגולשים.
קיימת הגבלה על כמות המילים שבהן ניתן להשתמש במודעה, לכן יש לכתוב טקסטים מתומצתים ואינפורמטיביים ביותר עבור הלקוח הפוטנציאלי שיקרא את המודעה.
חלק מבניית קמפיין מוצלח הוא התחשבות בבעלי שגיאות הכתיב ונפגעי התכנון ההנדסי של המקלדת העברית הסטנדרטית. יש לחשוב על מילות מפתח שמועדות לפורענות של שגיאות כתיב והקלדה ולכלול אותן כמילת מפתח; חלק מהשגיאות יכולות להיות גם עברות מילים לועזיות, לחיצה לא רצויה במקלדת ועוד.
מילים שליליות אלו מילים שאנו לא רוצים שהפרסום שלנו יופיע עבור מי שהזין אותן בחיפוש. לדוגמה – כשנרצה לפרסם את האתר שלנו נשלול את המילים Media ואת המילה Shark, אך כן נכלול את מי שיכתוב ברצף Media Shark, כך נוכל להיות רלוונטיים עבור מי שחיפש אותנו באמת ובכך לחסוך עלויות אסטרונומיות של מחפשי כרישים למיניהם.
סוגי התאמות של מילות המפתח
התאמה מדויקת – המודעה תופיע למי שחיפש את מילות המפתח במדויק.
התאמה לביטוי – המודעה תופיע לכל מי שחיפש את מילות המפתח ומילים נוספות.
התאמה רחבה –
המודעה תופיע לכל מי שחיפש את מילות המפתח כולל הטיות לשוניות של המילים.