Media-Shark

פרסום בגוגל

פרסום בגוגל זה חלק אינטגרלי בשיווק העסק.
פרויקט פרסום בחיפוש בגוגל מתחיל במחקר אחר מילת מפתח מתאימה, יצירת הנעה לפעולה וניתוח המרות ונתונים.

פרסום בגוגל יכול להתאים לכל סוג של עסק שמעוניין לקדם את המוצרים/שירותים שלו. מודעות הפרסום יופיעו בתוצאות הראשונות בדף החיפוש כשהן מסומנות בכיתוב שמעיד על היותן ממומנות. פרסום מצליח בגוגל מורכב מניתוח מדויק של צרכי העסק וצרכי הלקוחות שלו, הקמה מקצועית של קמפיין פרסום והחלטה על קונספט שיווקי וכמובן תקציב כספי.

Pay Per Click | PPC | מחיר לקליק

Pay Per Click, בקיצור PPC ובתרגום תשלום עבור הקלקה, זאת שיטת הפרסום בפלטפורמת החיפוש של גוגל. השיטה היא מודעת פרסום בתוצאת החיפוש, המודעה נראית כמו תוצאה רגילה עם סימן שמעיד על היותה ממומנת.העלות של ההקלקה משתנה בין מילות המפתח, מיקום גיאוגרפי, זמנים ושעות וגורמים נוספים.

אפיון פרסום

בתחילת כל פרויקט פרסום בגוגל יש לאפיין את מטרת הפרסום ולהתאים אותו לקונספט השיווקי. ראשית יש להחליט על המוצר/שירות  שיקודם ועל קהל היעד הפוטנציאלי..

writing-on-a-board

חקר שוק

יש לבצע בדיקת מתחרים בכדי לראות כיצד משהו דומה פורסם בצורה מיטבית, יש גם לערוך חקר שוק לקבלת נתונים על דרכי הצריכה בשוק זה.

google-ads-ad-banner

קונספט שיווקי

יש לבדוק שההפניה אליה המודעה תחובר (אתר/דף נחיתה..) עובדת כראוי ומסתנכרנת בסביבת העבודה של הקמפיין. לבסוף יש ליצור את המודעה, לכתוב את התכנים בה ולבצע את ההתאמות הטכניות.

מילת מפתח

מילת מפתח היא מילה מרכזית שמאפיינת את הצורך הפרסומי

הטמעת מילות מפתח בקמפיין יובילו להופעת הפרסום אצל מי שחיפש אותן. מילות מפתח יתקבלו על ידי אפיון מקצועי ומדויק וגם ע"י בדיקת מתחרים. מילת מפתח איכותית צריכה להתאים למה שגולש סביר או ספציפי יחפש בגוגל, לצורך כך ניתן לשלוט על פרמטרים שמשפיעים על ההתאמה של מילות המפתח עבור הגולשים.

קיימת הגבלה על כמות המילים שבהן ניתן להשתמש במודעה, לכן יש לכתוב טקסטים מתומצתים ואינפורמטיביים ביותר עבור הלקוח הפוטנציאלי שיקרא את המודעה.

חלק מבניית קמפיין מוצלח הוא התחשבות בבעלי שגיאות הכתיב ונפגעי התכנון ההנדסי של המקלדת העברית הסטנדרטית. יש לחשוב על מילות מפתח שמועדות לפורענות של שגיאות כתיב והקלדה ולכלול אותן כמילת מפתח; חלק מהשגיאות יכולות להיות גם עברות מילים לועזיות, לחיצה לא רצויה במקלדת ועוד.

מילים שליליות אלו מילים שאנו לא רוצים שהפרסום שלנו יופיע עבור מי שהזין אותן בחיפוש. לדוגמה – כשנרצה לפרסם את האתר שלנו נשלול את המילים Media ואת המילה Shark, אך כן נכלול את מי שיכתוב ברצף Media Shark, כך נוכל להיות רלוונטיים עבור מי שחיפש אותנו באמת ובכך לחסוך עלויות אסטרונומיות של מחפשי כרישים למיניהם.

סוגי התאמות של מילות המפתח

התאמה מדויקת – המודעה תופיע למי שחיפש את מילות המפתח במדויק.

התאמה לביטוי – המודעה תופיע לכל מי שחיפש את מילות המפתח ומילים נוספות.

התאמה רחבה –
המודעה תופיע לכל מי שחיפש את מילות המפתח כולל הטיות לשוניות של המילים.

בדיקת מתחרים

בדיקת מתחרים היא חלק חשוב בתכנון נכון של פרויקט פרסום, יש להכיר את המתחרים ואת דרכי הפרסום שלהם. בדיקת מתחרים מקצועית תבוצע בעזרת כלים טכנולוגיים וידע מקצועי ותאפשר להפיק נתונים מקמפיינים דומים או של מתחרים. ניתן לדעת איזה מילות מפתח הן הדומיננטיות בשוק, איזה אתרים מקבלים אחוזי כניסה גבוהים יותר ואיך נראים אותם אתרים. לאחר בדיקת מתחרים מקצועית ניתן לתכנן את הקמפיין בצורה ראויה ופרודוקטיבית.

 

קהל יעד

הלקוחות הפוטנציאליים שקמפיין הפרסום בגוגל פונה אליהם הם קהל היעד של העסק שלך. את קהל היעד ניתן לסווג לפי נתונים דמוגרפים ונתונים טכניים. בעזרת סיווג דמוגרפי של קהל היעד ניתן לקבל נתונים שבעזרתם ניתן להתאים את הקמפיין בצורה מדויקת ואישית ללקוח פוטנציאלי (לדוגמה קמפיין שמותאם לגברים בני 45+ באיזור השרון). סיווג לפי נתונים טכניים זאת דרך להפיק עוד מידע רלוונטי על הלקוח הפוטנציאלי, על התנהגות הרכישה שלו ועל חוויית שימוש שלו; נתונים אלה יכולים להתקבל מנתונים שיתקבלו גם מדף הנחיתה שאליו יופנה הלקוח מהמודעה (כמו זמני שהיה, מילוי טופס, סוג הפניה, המרות ועוד) וגם מהנתונים שמתקבלים תוך כדי שהמודעה "רצה" (כמו אחוזי חשיפה, אחוזי הקלקה, עלות לקליק, המרות ועוד).

כתיבת מודעה

הטקסט שבגוף המודעה צריך להיות אינפורמטיבי ומתומצת ככל הניתן. הטקסט הוא האינטראקציה הראשונה בינך לבין הגולש ולרוב על פי הכתוב הוא יחליט אם להקליק או לא.חשוב שהטקסטים יהיו רלוונטיים גם עבור הגולש ובמיוחד עבורך, הקלקה סתמית של גולש עולה כסף, מורידה את אחוזי ההמרה ומורידה מאיכות הקמפיין.

הנעה לפעולה

הנעה לפעולה היא הדרך בה מניעים גולש לבצע פעולה מסוימת.דרכי ההנעה לפעולה בפלטפורמת החיפוש של גוגל נמצאות בגוף מודעת הפרסום ובתוכן שלה.בגוף מודעת הפרסום ניתן להוסיף טקסטים וקישורים, דרכי התקשרות והדגשות של חלקים במודעה.

תוכן המודעה מכיל את המלל ולכן רצוי שיהיה ענייני ומתומצת ויענה על צורך הלקוח בכך שיגרום לו ללחוץ על המודעה.

המרות

המרה היא נתון סטטיסטי חשוב שמופק מפעולה שביצע גולש שנחשף לפרסום, הפעולה יכולה להיות השארת פרטים, מעבר לאתר, סימון לייק או כל פעולה אחרת שגרמה לגולש לבצע פעולה מסוימת ובכך לקטלג את הפעולה שביצע הגולש כבעלת אחוזי המרה גבוהים, כלומר בעלת סיכוי גבוה להתערבות מצד הגולש. שיפור אחוזי ההמרה הוא חלק חשוב בתכנון ובניית מודעות פרסום איכותיות המותאמות ללקוחות הפוטנציאליים בצורה מיטבית.

 

לידים

הלידים שיתקבלו מקמפיין הפרסום יהיו תלויים באיכות ההפניה (המשך תהליך איכותי באתר/דף שהותאם לכך) באיכות הקמפיין בגוגל (הניב לקוחות פוטנציאליים איכותיים).

 

מיקומי תצוגה

ניתן להחליט על המיקום הגיאוגרפי בו תוצג המודעה, לדוגמה לסניף סושי מקומי נדרש פרסום בסביבת איזור העסק/חלוקה,
לעומת פרסום לחברת תיירות שיכול להשתרע על כל הארץ. ניתן ורצוי לקבוע במדויק את איזורי התצוגה הגיאוגרפיים של מודעת הפרסום בכדי למקסם את תקציב הפרסום ולהגיע ללקוחות הפוטנציאליים.

דירוג

הטמעת מילות מפתח בקמפיין יובילו להופעת הפרסום אצל מי שחיפש אותן. מילות מפתח יתקבלו על ידי אפיון מקצועי ומדויק וגם ע"י בדיקת מתחרים. מילת מפתח איכותית צריכה להתאים למה שגולש סביר או ספציפי יחפש בגוגל, לצורך כך ניתן לשלוט על פרמטרים שמשפיעים על ההתאמה של מילות המפתח עבור הגולשים.

סוג הפנייה

בלחיצה על המודעה הלקוח יופנה לכתובת אינטרנט מוגדרת.יש מצבים בהם המודעה תוביל לדף נחיתה, לאתר אינטרנט או לכתובת מותאמת. לכל סוג של פרסום תתאים הפניה ספציפית, לדוגמה פרסום של מוצר מסוים תוביל לדף רכישת המוצר באתר, פרסום של שירות יכול להוביל לאתר אינטרנט.

זמנים

הזמנים שבהם המודעה תופיע בגוגל ישפיעו על עלות הפרסום ועל האפקטיביות שלו. הופעת המודעה בגוגל תשפיע על עלות הפרסום,לדוגמה ניתן לבחור שהמודעה תוצג בימים א-ה בלבד ולא בסוף השבוע לצמצם עלויות במידה שפרסום בסופ"ש פחות אפקטיבי.באותה מידה ניתן לבחור שהמודעה לא תופיע בשעות מסוימות כמו בלילה ובכך גם לייעל את הפרסום ולחסוך בעלויות.

סטטיסטיקות ודו"חות

כל קמפיין פרסום בגוגל מתממשק עם סביבת עבודה מתקדמת הכוללת כלים לאיסוף נתונים וניתוח מידע.חלק מהנתונים שיתקבלו מקמפיין הפרסום יהיו נתוני מדידה (חשיפה ותפוצת הפרסום) ונתונים דמוגרפיים (גילאים, מגדר, סוג המכשיר). נתונים אלו יספקו אינדיקציה על איכות הקמפיין וישמשו לצורך שיפור ומקסום של הקמפיין בגוגל.

שירות וזמינות

אנו גמישים עם צרכיך וכחלק מהשירות נותנים גם אופציה של שינויים בתזמון והצגת הקמפיין, מעדכנים ומתעדכנים על מצב הקמפיין, מפיקים דו"חות ונותנים פתרונות SOS.

טעויות נפוצות

טעויות נפוצות בפרסום בגוגל בשיטת PPC הן בעצם מהלכים שגויים שגורמים להוצאות כלכליות מיותרות ואופטימיזציה נמוכה של קמפיין הפרסום.
טעויות אלו יכולות להיות טעויות שמורידות מחוויית המשתמש (UX) כמו שגיאות כתיב, טקסט לא אינפורמטיבי, טקסט לא רלוונטי.
ישנן טעויות כמו בחירת מילות מפתח לא אפקטיביות שגורמות לעלויות מיותרות או חוסר במילות מפתח מתאימות.
יש מצבים שהתוכן והאופטימיזציה של ההפנייה (האתר או דף הנחיתה) אינו מתאים ובכך גורם לגולש לאבד עניין אחרי שכבר התעניין (וכמובן אחרי ששילמת על הקליק שלו) ולכן חשוב להתאים את הדף שאליו יועבר הגולש.

יעדים ותוצאות

קמפיין פרסום איכותי בגוגל לא קורה ברגע, ראשית יש לבנות אותו בצורה מיטבית ולאחר מכן יש לאסוף את הנתונים המתקבלים ממנו ולהפיק מהם מידע שיעזור לשפר את הקמפיין.
מידע זה יכול להיות אחוזי ההקלקות מהאנשים שראו את הקמפיין, מילות המפתח שהניבו את ההקלקה וכמובן גם המידע המתקבל מההפניה שאליה מועבר הלקוח.
שיפורים תמידיים בקמפיין בהתבסס על הנתונים שנצברו יפיקו ממנו את המקס.

תגובות ושאלות יתקבלו בברכה 😊

עוד בפרסום

פופאפ הוא כפתור קטן בצידי האתר שבלחיצה עליו גורם לפתיחת "חלון קופץ" ובו אפשר לכתוב טקסטים ולעצב תמונות כמו דף רגיל, לפנק מידי פעם בקופון אבל יש לו פאנץ'; ניתן לשלוט על ההופעה שלו.

ניתן גם לתכנן את הופעת הפופאפ לפי הגדרות שמעידות על "כוונות" מסויימות של הגולש, כמו חלון קופץ מותאם לביקורך הראשון באתר או חלון קופץ לאחר שגלשת 4 דקות באתר, בנוסף אפשר להגדיר את הופעתו לטריגרים מורכבים כמו מעבר תנועת עכבר שמעידה על כוונות יציאה מהאתר ועוד